Treballar a contrarellotge en un termini màxim de 12 hores, per trobar solució als reptes que plantegen els establiments de Lloret de Mar. Aquesta és l’activitat que han dut a terme uns quants alumnes aquest dijous al Puntet, la qual rep el nom de Hackató i ha assolit ja la 8a edició.
Al llarg de la jornada, els estudiants -que fan 1r de Batxillerat- han visitat l’espai de massatges i naturopatia Núria Pujolràs, La Tienda de la Sole i Fitel. Els responsables els hi han explicat què volen millorar dels negocis, sobretot per atraure més clients i ser més coneguts.
El dinamitzador de la sessió, Josep Lluís Sanchez Brugarolas, conclou que ha estat “una participació excepcional dels joves, que sorprenen per la seva implicació i capacitat d’aportar idees”. En tot aquest procés, els alumnes -que reben assessorament- s’han de posar d’acord entre ells, donant forma a solucions que siguin realistes i també atrevides.
En el cas del Cafè de la Sole, li recomanen actualitzar la decoració, que la terrassa estigui més oberta a la plaça i que els productes llatinoamericans a la venda siguin més propers al públic. Pel que fa a Fitel, els joves proposen millores en publicitat, que siguin més didàctics en el procés de compra, que incorporin la IA en la resolució de dubtes i en atendre el públic en més idiomes i fer promoció a través de ressenyes en xarxes socials. Finalment, el centre de Núria Pujolràs ha incorporat una nova teràpia de massatge menys invasiu. Aquí li aconsellen canviar l’estratègia de comunicació i tenir més presència a les xarxes socials.
La jornada, amb seu al Puntet, ha comptat amb la col·laboració dels comerciants, del sector de la restauració i l’escola d’Hostaleria de Lloret.