La justícia dona la raó a l’Ajuntament, que no haurà de pagar la reparació de plaça Sicardis

El jutge obliga l’empresa Development Diagnostic Company -que es va encarregar de les obres el 2006- a pagar la reparació de la plaça Madona Sicardis Montsoriu, l’antiga plaça de toros.

Les jardineres de la plaça Sicardis, molt malmeses
Jordi Sais
La justícia dona la raó a l’Ajuntament, que no haurà de pagar la reparació de plaça Sicardis
00:00

La justícia dona la raó a l’Ajuntament i obliga l’empresa Development Diagnostic Company a pagar la reparació de la plaça Madona Sicardis Montsoriu, l’antiga plaça de toros. Aquesta companyia va encarregar-se de les obres de remodelació de l’espai l’any 2006.

En un decret d’alcaldia del 25 de gener de 2019, el Consistori ordenava l’execució subsidiària dels treballs de reparació de la plaça, després que caiguessin part de les plaques de les jardineres, escales i rampes de l’aparcament. En aquell moment, l’empresa va presentar un contenciós administratiu contra l’Ajuntament, perquè considerava que el recurs de responsabilitat s’hauria d’haver fet per la via civil i també al·legava que l’Ajuntament els reclamava un import excessiu.

Ara, però, el jutge dona la raó al consistori i exigeix a l’empresa que aboni els 48.144 euros corresponents a la reparació, tal com ha confirmat el regidor de Serveis Jurídics, Jordi Sais.

“Els treballs de reparació de diferents elements de la plaça van ser valorats, pels tècnics municipals, en 48.144 euros”

Jordi Sais

L’empresa defensava, en el recurs presentat, que els desperfectes eren fruit d’accions de vandalisme i de l’ús de la plaça com a espai de patinatge. Uns arguments que han quedat del tot desestimats.

“El jutjat entén que no es poden atribuir els desperfectes a actes vandàlics, sinó que venen motivats per un defecte constructiu”

Jordi Sais

Segons Sais, en l’informe queda clar que el despreniment de les plaques es deu a «una incompatibilitat entre el morter i la pedra» i, per tant, «es tracta de defectes d’acabament d’obra». L’empresa també s’haurà de fer càrrec dels costos del procediment judicial.

Lloret té més de 16.000 residents estrangers, el 38% de la població

La xifra absoluta creix respecte a l'any 2023, però el pes de la població estrangera es redueix.

L’Ajuntament estrena una nova Agenda d’Activitats virtual

El nou portal permet consultar de manera més àgil la programació del municipi i està disponible en quatre idiomes.

SOS Costa Brava i Aturem la C-32 demanen retirar el projecte de la prolongació de l’autopista

Ambdues plataformes consideren inconcebible que el Departament de Territori continuï impulsant el projecte.

Lloret acull més d’una vintena de rodatges durant el primer semestre de 2026

El Mundo Era Nuestro i l'episodi del Pla Seqüència amb Nina i Jordi Basté, són alguns dels projectes més destacats.