Poques botigues s’han decidit a obrir portes avui dilluns, malgrat que hem entrat a la fase 0 i, per tant, tenen permís per obrir. El motiu són les fortes restriccions que hi ha, com ara que és obligatori demanar cita prèvia o que cal desinfectar tots els productes que hagin tocat els clients, com ara quan s’emproven una peça de roba.
A més, els clients s’han d’atendre de manera individual i sempre amb aforament limitat. Cal tenir en compte que només es permet l’obertura del petit comerç, mentre que seguiran tancats els centres comercials.

El president dels comerciants, Eduard Temprano, explica que segurament la majoria de botigues esperaran una mica abans d’obrir i creu que els clients tampoc no tenen gaires ganes de comprar ara mateix. Davant de tot plegat, el representant del sector reconeix que hi ha molta incertesa i els ànims són pessimistes, sobretot de cara a la temporada turística.
Eduard Temprano no qüestiona si les mesures són bones o dolentes, però sí que són molt restrictives i serà complicat poder treballar mentre duri aquesta situació. A banda d’haver de demanar cita prèvia i les fortes mesures de neteja i desinfecció, també és difícil treballar mentre no es permeti la mobilitat entre municipis. En aquest sentit, Temprano posa de relleu que la majoria de botigues a Lloret treballen amb el turisme.
El president dels comerciants de Lloret també ha criticat la gestió que fa de la situació el Govern central, que no va publicar al BOE el nou decret fins ahir diumenge a última hora i, a més, que deixa moltes qüestions obertes a l’ambigüitat. En aquest sentit, posa l’exemple d’un perruquer, que ha adoptat les mesures a través dels consells de les empreses proveïdores, perquè des del Govern no es detalla com han de ser aquestes mesures.
Per la seva banda, la regidora de Comerç, Lara Torres, s’ha mostrat un cop més al costat dels botiguers per ajudar-los en tot el que estigui a les mans de l’Ajuntament.
Com diem, avui pocs comerços han aixecat la persiana a Lloret de Mar. Veurem si la setmana que ve, quan entrem a la fase 1 del confinament, n’hi ha més oberts.
