Lloret de Mar organitza un taller de defensa personal per a dones, a càrrec de la policia local, aquest divendres a la tarda (de 18 a 20h). La finalitat és que les participants aprenguin tècniques de defensa per poder fugir en cas d’una agressió i no enfrontar-se a l’atacant, segons la regidora d’Igualtat, Miriam Rodriguez.
El taller -que és gratuït- arriba després de l’èxit que han tingut les edicions anteriors, que van tenir les places plenes i llista d’espera. La iniciativa forma part dels actes del 25N, en contra de la violència masclista. Les persones interessades han d’enviar un correu electrònic a [email protected].
Precisament, aquest dilluns en el ple, quan els polítics debatien una moció en contra dels feminicidis, es va saber que s’oferiran tallers de prevenció de violència de gènere als alumnes de 3r i 4rt de la ESO. Aquests tallers començaran a principis del mes de desembre i s’allargaran fins al febrer.
A més, aquest dijous, a la ràdio oferim una tertúlia sobre violència obstètrica. És aquella que pateixen les dones durant l’embaràs o el part en rebre un maltractament físic, humiliació i abús verbal, o procediments mèdics no consentits. També és violència obstètrica la negativa a administrar medicaments per al dolor, un descuit de l’atenció o violacions greus de la intimitat. La tertúlia, que comença a les 9h en directe, comptarà amb una víctima de violència obstètrica, una comadrona, l’associació de dones l’Aurora i la regidora d’Igualtat.