21.9 C
Blanes

La qualitat de l’aigua de les platges de Lloret és excel·lent

Així ho determina l'informe anual de l'Agència Catalana de l'Aigua.

El mar a Sa Caleta
El mar a Sa Caleta
Marina Nicolàs

L’aigua de les platges de Lloret té una qualitat excel·lent. Així ho indica l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), que ha publicat els informes anuals, que es fan tenint en compte anàlisis quinzenals que es van fer del 15 de juny al 30 de setembre.

En els resultats de la classificació de la qualitat de les aigües de bany a Catalunya, l’ACA ha qualificat d’excel·lent el mar de totes les platges lloretenques. Un fet que la regidora de Platges, Marina Nicolàs, valora de manera molt positiva.

“Tots els resultats han sortit excel·lents i és una molt bona notícia, no només perquè garantim l’excel·lència de les nostres aigües, sinó perquè és un requisit sine qua non per a l’obtenció de les banderes blaves”

Marina Nicolàs

La regidora considera que és molt bona notícia que la qualitat de l’aigua hagi sortit excel·lent perquè és un factor sobre el qual s’hi pot influir poc des de l’Ajuntament, mentre que la resta d’ítems per rebre la bandera blava estan més controlats. “Queda una mica fora del nostre abast perquè, altres anys ens ha passat, si aquestes mostres que prenen des de l’ACA coincideixen amb episodis intensos de pluges, pot ser que hi hagi alguns bacteris que contaminin una mica la qualitat de l’aigua i això se’ns escapa; mentre que tots els altres elements que s’avaluen per decidir si concedeixen les banderes blaves sí que els podem controlar directament”, ha comentat la regidora.

“Si les mostres que prenen des de l’ACA coincideixen amb episodis intensos de pluges, els resultats no surten excel·lents i, per tant, poc hi tenim a fer”

Marina Nicolàs

Entre altres coses, a l’hora d’atorgar les banderes blaves es tenen en compte la informació, l’educació i la gestió ambientals, la seguretat i els serveis.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.