21.9 C
Blanes

La tensa relació entre els pescadors i la pabordia, a la Tribuna del SAMLM

La xerrada, a càrrec de l'historiador Antoni Guinot, es farà avui dijous, a les 19 hores, a l'arxiu municipal.

Antics pescadors de Lloret (Arxiu Municipal)
Antics pescadors de Lloret (Arxiu Municipal)
Isabel Bernal

Aquesta tarda arriba una nova edició de la Tribuna del SAMLM. És una iniciativa de l’arxiu municipal per fer difusió de la història i el patrimoni cultural de la nostra població.

La regidora de l’Arxiu, Isabel Bernal, explica que, en aquesta ocasió, la xerrada anirà a càrrec de l’historiador Antoni Ginot, investigador de la Universitat de Girona, i es titula De la barca als tribunals: els pescadors de Lloret i la pabordia de novembre al segle XVI.

“Antoni Guinot parlarà de la tensa relació que hi va haver a l’època medieval entre els pescadors lloretencs i el capítol de la catedral de Girona”

Isabel Bernal

Aquesta serà la sisena conferència de la Tribuna del SAMLM, que va néixer l’any passat amb la voluntat de difondre la història local. En aquest temps s’han tractat temàtiques diverses, com els refugiats a Lloret durant la Guerra Civil, la relació del poeta Josep Carner amb Lloret o l’evolució de la mina d’aigua Melitrons, entre altres coses.

“La Tribuna del SAMLM, a través de conferències i presentacions, pretén fer difusió de la història i del patrimoni cultural de la nostra població i del nostre país”

Isabel Bernal

La xerrada d’avui es farà avui dijous, a les set de la tarda, a la sala polivalent de l’arxiu. Per assistir-hi, cal inscriure’s prèviament.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.