23.3 C
Blanes

L’ACA aixeca la sanció a Lloret de Mar després de reduir el consum d’aigua

La decisió s'ha conegut en el comitè de sequera, reunit aquest dimarts, en què s'han adoptat els acords provinents de la fase d'excepcionalitat.

Font d'ús de boca.
Font d'ús de boca.
Nino Gómez

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha aixecat la sanció al municipi de Lloret de Mar, després d’haver reduït el consum d’aigua en els darrers mesos i no excedir els límits marcats per la sequera. La decisió s’ha conegut en el comitè de sequera, reunit aquest dimarts, en què s’han adoptat els acords provinents de la nova fase en què ha entrat el municipi, que ha passat d’emergència a excepcionalitat.

En la fase actual, el consum diari permès són 230 litres per persona (abans eren 200 litres per persona i dia) i, a més, es tornaran a activar les fonts d’ús de boca que no són ornamentals. Recordem que no es pot regar la gespa, ni jardins o zones verdes, i que les piscines es poden reomplir, però que està prohibit l’ompliment total de piscines privades d’ús individual o unifamiliar.

Des de fa poques setmanes es poden tornar a fer servir les dutxes de les instal·lacions esportives de Lloret, que estaven tancades des de principis de febrer. Tot i així, fa una crida perquè els usuaris facin un ús responsable de l’aigua.

La sanció de 30.000 euros de l’ACA cap a Lloret es va donar a conèixer a finals del 2023 i llavors ja es van presentar al·legacions per part de l’Ajuntament. Les noves mesures entraran en vigor quan es publiqui el decret corresponent.

Consulta tota la info i restriccions en aquest enllaç.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.