Una part del passeig de Fenals s’ha esfondrat aquest cap de setmana, com a conseqüència del fort temporal de garbí, que ha tornat a malmetre tant la platja de Fenals com la de Lloret. L’Ajuntament ha anunciat que, arran d’aquest esfondrament, queda tancat l’accés a la zona Punta Garbí.
El regidor de Seguretat, Jordi Martínez, explica que des de l’Ajuntament ja estan treballant per aconseguir que la Generalitat actuï de manera urgent perquè el passeig estigui arreglat de cara a la temporada turística. Per Setmana Santa, que començarà la setmana que ve, serà pràcticament impossible, però des del consistori confien en tenir-lo arreglat de cara a l’estiu.
En aquest sentit, el regidor remarca que fa falta arreglar el passeig en si, però també crear una escullera que el protegeixi de futurs temporals. Una acció que ja es va fer en una altra zona d’aquest mateix passeig i que ha tingut molt bon resultat, perquè aquest cop ha sortit il·lesa.
“Sol·licitarem una reparació d’urgència a Costes de la Generalitat per arreglar el passeig al més aviat possible i tenir-lo en condicions de cara a la temporada turística”
Jordi Martínez
El regidor ha explicat que aquesta temporada hi ha hagut molts temporals de garbí, mentre que no n’hi ha hagut de llevant, de manera que la sorra cada cop està més amuntegada a un mateix costat. De totes maneres, cada any entre l’abril i el maig solen haver-hi forts temporals de llevant que tornen a remoure la sorra. Així doncs, l’Ajuntament s’esperarà abans de portar màquines per equilibrar les platges. “Hem d’apurar una miqueta més; ja sé que és complicat, que la gent està molt apurada, però el primer que hem de fer és veure si la situació climatològica ens ajuda i podem portar la sorra cap allà on toca”, ha comentat el regidor.
“Agafar màquines i moure la sorra sempre ho podrem fer; però la gent gran de Lloret, que té més coneixement de la història, sempre diu que a finals d’abril-maig sempre solen venir temporals de llevant; per tant, de moment hem d’esperar”
Jordi Martínez
Durant el cap de setmana, a la zona hi han treballat Policia Local, Protecció Civil, Bombers, Serveis de manteniment, l’equip de platges i el servei d’aigües.