L’alcalde demana responsabilitat i col·laboració als lloretencs i lloretenques per frenar la pandèmia. “La ciutadania el que ha de fer, i no ens en queda una altra, és ser èticament responsable“, diu Jaume Dulsat, que creu que és important complir amb el toc de queda que ha entrat en vigor aquest diumenge a Catalunya i que obliga els ciutadans a un confinament nocturn de deu la nit a sis del matí.
Dulsat alerta que complir de manera estricta totes les mesures que es vagin aplicant, permetrà evitar un nou confinament total.
“Arran que la gent ha seguit fent una mica el que considerava, la Generalitat ha hagut d’anar prenent mesures cada cop més exigents. Si no som capaços de vèncer aquesta corba, el que acabarà passant és que tornarem a un confinament total”
Jaume Dulsat
El batlle reconeix que és una mesura que limita la llibertat de les persones, per això és conscient que la decisió no ha estat fàcil per a les autoritats polítiques, que es basen en les propostes dels especialistes.

Això sí, l’alcalde considera que el Govern català hauria d’intentar donar més marge a l’hora d’aplicar noves mesures, ja que ahir a la nit encara hi havia moltes incerteses. “Amb una mica més de previsió hauríem de córrer tots una mica menys”, apunta.
De les novetats d’última hora cal destacar que els restaurants que ofereixen servei a domicili podran repartir menjar fins a les deu de la nit; recordem que en un inici havien de deixar de repartir a les nou. Una bona decisió que afecta un sector molt perjudicat.
“Crec que no hi ha cap perill de propagació si hi ha gent amb un vehicle que fa repartiment. I això podria ajudar mínimament que subsisteixin una mica els negocis, que no dic a guanyar diners”
Jaume Dulsat
I, finalment, també podran acabar a les deu de la nit els espectacles culturals. Un altre sector, el de la cultura, molt perjudicat per la pandèmia.
“Hem de seguir intentant donar un cop de mà a la cultura que prou problemes està passant ja. per tant, em sembla encertat que fins les deu es pugui mantenir la programació cultural”
Jaume Dulsat
Deixant de banda les excepcions, els establiments han de tancar a les nou del vespre, per donar una hora de marge perquè els clients i treballadors tornin a casa.
Per sortir al carrer entre deu de la nit i sis del matí cal acreditar que és per raons de feina o de força major, com emergències de salut o per tenir cura de familiars dependents. També es permet treure a passejar el gos de 4 a 6 de la matinada, sempre i quan la feina no permeti fer-ho més tard.
L’incompliment del toc de queda es castigarà amb multes que aniran des d’un mínim de 300 euros fins a un màxim de 6.000 per als casos de reincidència o desobediència.