19.6 C
Blanes

L’alcalde Lamelas anuncia més pressió policial aquest estiu a Lloret de Mar

Aquest mes de juliol han pujat els delictes lleus a causa de poques persones que són molt actives.

Lloret de Mar manté les xifres de delictes en la primera meitat de l’estiu. Si bé baixen els més greus, pugen els de carácter lleu, com el robatori de vehicles, a causa de dos o tres persones molt actives.

Davant l’exposició de les actuacions policials d’aquest mes de juliol i la comparació amb el 2023, l’alcalde de Lloret conclou que no està “content” amb aquestes dades i que intensificarà la pressió policial per lluitar contra l’incivisme i els delictes que molesten els veïns.

“No podem permetre que algunes empreses, que són minoria, no respectin el descans dels veïns”

Adrià Lamelas


La roda de premsa sobre les dades de seguretat del mes de juliol ha coincidit aquesta setmana amb un accident que ha tingut lloc el passat diumenge de matinada a Lloret. Un conductor drogat s’ha estavellat a gran velocitat contra la rotonda de ‘la riera’ que hi ha a tocar del passeig i ha acabat detingut, després de donar positiu en cànnabis.

Pel que fa a les dades del mes de juliol, a Lloret s’han dut a terme 2.586 serveis i s’han registrat 736 fets delictius de diversa tipologia. Unes xifres similars al 2023, segons César Martinez, inspector en cap de la Policia Local, que detalla: “els furts han augmentat lleugerament un 1’59%, així com els robatoris a l’interior de vehicles. D’aquest darrer fet delictiu cal tenir en compte que un mateix delinqüent, sovint multi reincident, en una nit pot obrir diferents vehicles i per tant fa pujar molt l’estadística”.

Aquesta temporada d’estiu s’han intensificat els patrullatges preventius al Nucli Antic, amb una major intervenció policial i més serveis registrats (100 més respecte el 2023). S’han detingut 48 persones i s’han decomissat 15 armes més que l’any passat.

El mateix dia que aquesta roda de premsa Junts ha emès un comunicat en què demana accions immediates per solucionar la falta de neteja i de seguretat a Lloret. Lamenta aquesta deixadesa i la manca d’iniciativa per part del govern del PSC i comuns. Jordi Martínez, portaveu del principal grup de l’oposició, assegura que la majoria dels empresaris treballen bé però alguns no haurien d’obrir.

“Lloret està brut i deixat, i la seguretat hauria de multiplicar-se per tres”

Jordi Martínez

Junts assegura que ha rebut queixes dels veïns sobre joves que van beguts a altes hores de la matinada i que els molesten. En aquest sentit, el partit proposa que hi hagi més presència policial, especialment de matinada a ‘la riera’.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.