23.3 C
Blanes

L’aula de teatre d’adults oferirà les obres de final de curs aquest cap de setmana

El primer grup, representarà 'Apatxes' dissabte i el segon, 'Lisístrata' diumenge.

Una escena d'Apatxes (Aula Municipal de Teatre d'Adults)
Una escena d'Apatxes (Aula Municipal de Teatre d'Adults)
Joan Romà Ortiz

L’aula municipal de teatre d’adults tanca la temporada aquest cap de setmana amb les obres de final de curs. Aquest any, s’han creat dos grups barrejant els alumnes dels diferents nivells.  

La primera proposta arribarà dissabte, sota la direcció de Joan Romà Ortiz, que ha escollit l’obra Apatxes, de la figuerenca Helena Tornero, que va rebre el Premi 14 d’abril del Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya.

“A Apatxes veiem l’ocupació d’un exèrcit a un poble i la lectura és la mirada que en fa un nen, en Grabiel, que es troba com un apatxe enmig de la guerra”

Joan Romà Ortiz

Apatxes es podrà veure aquest dissabte, a les vuit del vespre.

I l’endemà diumenge serà el torn de l’altre grup d’adults, que han preparat una representació de Lisístratata d’Aristòfanes, sota la direcció de Judit Saula i amb música d’Isabelle Arnaud, que també és una de les intèrprets.

Un assaig de 'Lisístrata' (Aula Municipal de Teatre d'adults)
Un assaig de ‘Lisístrata’ (Aula Municipal de Teatre d’adults)

Joan Romà Ortiz assenyala que és una casualitat, però els dos grups han escollit una obra que gira entorn a la guerra, segurament atès el context internacional tan desolador que vivim. Això sí, en els dos casos es busca la comicitat de tot plegat, sense riure de les guerres, però sí amb la intenció de “treure el mal rotllo que provoquen aquests conflictes”.

En tot cas, Lisístrata és una comèdia molt divertida que fa una crítica ferotge a la guerra.

Lisístrata és una obra molt divertida, perquè és una crítica absoluta a la guerra; les dones gregues decideixen no tenir relacions amb els seus homes fins que no es faci la pau”

Joan Romà Ortiz

La funció es farà diumenge, a les set de la tarda.

En els dos casos, l’entrada és gratuïta, però cal descarregar-la a través del web del Teatre.  

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.