Avui és 30 de gener i els centres educatius celebren el Dia Internacional de la No-violència i la Pau. La data coincideix amb l’aniversari de la mort de Gandhi, el líder pacifista que l’any 1948 va ser assassinat per defensar la resistència pacífica davant de la injustícia.
Amb motiu d’aquesta efemèride, les escoles de Lloret treballen diferents activitats per transmetre el valor de la pau als alumnes. Joan de Domingo, de l’Institut-Escola, explica que se centren en la figura dels “voluntaris que garanteixen ajuda humanitària en zones de conflicte, són els herois del segle XXI, s’esforcen perquè sigui un món millor, a més de fer el concurs de murals”.

Cuqui Carvajal, de l’equip pastoral de la Immaculada Concepció, avança que “ens sumem a la campanya de la UNICEF sobre la bandera blanca, un símbol que convida al diàleg i en què els alumnes han fet frases, muntarem una performance amb la paraula PAU”. Montse Martínez, de l’escola Àngels Alemany, assenyala que “ens centrem en treballar l’actitud del dia a dia, per millorar la convivència i crear espais educatius segurs i lliures”.
Miquel Àngel Noguero, de l’escola Esteve Carles, exposa que “al matí llegim contes, poemes i cantem cançons sobre la pau, dibuixem el símbol amb les mans i a la tarda recitem frases en català, castellà i anglès”. Eva Boira, de l’escola Pompeu Fabra, destaca que “fem un debat sobre la gent del carrer que s’ajuda de forma desinteressada i com això repercuteix en els altres”.
La majoria de les escoles celebren especialment avui, però també al llarg d’aquesta setmana, el dia de la Pau i la No-Violència, que es duu a terme en tot el món.