Les escoles de Lloret donen avui la benvinguda al Carnaval, amb la celebració del tradicional Dijous Gras. Els diferents centres han preparat activitats al llarg del dia, amb esmorzars, jocs, sortides a la natura i festes de disfresses.
L’escola Pompeu Fabra fa coincidir les activitats del Dijous Gras amb el tancament de la seva Setmana Cultural, que l’han dedicat a la música. Al matí, sortiran a esmorzar pels entorns naturals de la vila. Després, com a cloenda de les activitats de la setmana, gaudiran de l’actuació de la cantant lloretenca Laura Gibert, exalumne del centre. Ho explica la cap d’estudis de l’escola Pompeu Fabra, Isabel Miranda.
“A l’escola Pompeu Fabra, hi haurà una sorpresa molt especial, cantarà la Laura Gibert, exalumne del centre”
Isabel Miranda
També celebren la jornada els alumnes de l’escola Esteve Carles, que la setmana passada van rebre la visita de la Reina Carnestoltes. Al llarg d’aquests dies, han celebrat el Carnaval de diferents maneres: amb un pentinat divertit, vestint roba d’algun familiar o anant al col·legi amb pijama. Aquest dijous, han de dur un mitjó de cada color. A més, al matí, esmorzaran a la platja i faran diversos jocs, mentre que a la tarda faran una desfilada de disfresses inclusives. Escoltem la Vanessa, de la comissió de festes de l’escola Esteve Carles.
“A l’Esteve Carles, anirem a esmorzar a la platja i jugarem a jocs cooperatius i, a la tarda, farem una desfilada de disfresses”
Vanessa
Des de l’Institut Escola Lloret, també han preparat una jornada amb diferents activitats que començarà, al matí, amb una sortida per la natura lloretenca. Després, faran un ball de disfresses i, a la tarda, altres activitats relacionades amb el Carnaval. Ho ha explicat el director del centre, Aleix Serra.
“A l’Institut Escola, farem una excurssió, un ball de disfresses i altres activitats relacionades amb el Carnaval”
Aleix Serra
L’escola Joan Domènech també celebrarà el Dijous Gras. En el seu cas, ho farà per primera vegada, en ser el primer curs en què es troba en funcionament aquest centre educatiu. La directora, Araceli Rocha, ha explicat que faran un esmorzar conjunt i, a la tarda, una festa de disfresses amb les famílies, que inclourà una xocolatada.
“A l’escola Joan Domènech, farem una festa de Carnaval amb les famílies i una xocolatada”
Araceli Rocha
L’escola Pere Torrent ha preparat diferents activitats en funció de les edats dels alumnes. La majoria son sortides a diferents indrets de Lloret de Mar. Ho ha explicat Ainhoa Timmer.
“A l’escola Pere Torrent, en cicle infantil, jugarem al pati i menjarem coca; en inicial, sortirem al parc de la Kaikuta; en mitjà, anirem al Turó d’en Buc; i en superior, anirem a la platja de Fenals”
Ainhoa Timmer
Mentre que el col·legi Immaculada Concepció ha celebrat el Carnestoltes amb una gran festa dedicada a les emocions. Tots els alumnes i mestres han identificat la seva emoció amb un personatge de la pel·lícula “Inside Out” que prèviament han visionat.

El Dijous Gas, també anomenat Dijous Llarder, dona el tret de sortida al Carnaval. És una jornada que marca l’inici de la qual antigament era una setmana destinada a atipar-se amb els àpats que estaven prohibits a partir de l’inici de la Quaresma, que és el dimecres de la setmana següent, conegut com a Dimecres de Cendra. Alguns dels aliments tradicionals del Dijous Gras són la coca de llardons, la botifarra d’ou o la truita.