24.1 C
Blanes

Les famílies exigeixen la creació urgent d’una nova escola, una llar d’infants i un institut

La Interampa ha convocat una roda de premsa aquest matí i farà arribar les seves demandes al Departament d'Educació.

Manel Ortiz i Tània Pardo, a la roda de premsa d'Interampa
Manel Ortiz i Tània Pardo, a la roda de premsa d'Interampa
Manel Ortiz

Les famílies de Lloret reclamen, de manera “urgent i irrenunciable”, la creació d’una nova escola d’infantil i primària, una nova llar d’infants i un nou institut al municipi. Aquestes tres peticions són de caràcter prioritari, però la Interampa, que és l’agrupació d’associacions de famílies de tots els centres educatius, fa altres demandes al Departament d’Educació, a qui critica “la deixadesa” que té amb Lloret des de fa anys i que “cronifica la manca de places públiques”.

El resultat d’aquesta manca de places públiques és la saturació a les aules, que al seu torn ha provocat la creació de 23 bonys a infantil i primària i 4, a secundària. A més a més, el 77% dels grups d’I3 de la xarxa pública tenen ràtios per sobre del recomanat pel mateix Departament i al 68% dels grups de primària, les ràtios excedeixen el límit legal.

Un altre agreujant és que, davant de l’increment de grups més enllà de les línies previstes a cada escola, s’han hagut d’ocupar espais comuns i d’especialitat, com les aules d’informàtica, música o les biblioteques. A tot plegat, cal sumar-hi també l’alt percentatge de matrícula viva, amb les conseqüències que això comporta.

Tot plegat, està asfixiant els centres educatius públics de Lloret i, conseqüentment, posa en perill la qualitat educativa al municipi. Per denunciar-ho tot plegat, la Interampa ha convocat avui una roda de premsa, amb el suport de l’AFFAC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya). Qui ha llegit el manifest és el vicepresident de la Interampa, Manel Ortiz.

“La creació amb caràcter prioritari d’un nou centre d’infantil i primària que acabi amb els bonys als centres i la saturació a les aules; la creació d’una nova llar d’infants que garanteixi plaça pública per a tots els infants de l’etapa 0-3 del municipi; i la creació d’un nou centre de secundàriaper al curs 2025-26 que garanteixi la disponibilitat d’aules d’especialització”

Manel Ortiz

La problemàtica s’arrossega des de fa anys; de fet, les famílies recorden que fa vuit anys que van començar a alertar de la situació als representants de la Generalitat. I no entenen “l’aparent i reiterada manca de planificació educativa” i la falta d’una voluntat i una estratègia clares per posar remei a la situació.

 “Les famílies del municipi no podem entendre l’aparent i reiterada manca de planificació educativa, que condemna el nostre sistema educatiu a subsistir any rere any a base de grups improvisats i barracons indefinits”

Manel Ortiz

Altres peticions que fan són dotar l’institut Sant Quirze de línies de batxillerat i cicles formatius, a banda de planificar-ne la construcció definitiva per treure els barracons; planificar més hores i docents per a les aules d’acollida; crear un nou SIEI (suport intensiu d’escolarització inclusiva) com a recurs de suport educatiu a l’alumnat amb necessitats educatives especials.

Les famílies faran arribar una carta als Serveis Territorials per demanar que es constitueixi una taula de planificació i seguiment educatiu amb la presència del Departament d’Educació, l’Ajuntament de Lloret, les direccions dels centres municipals i la Interampa.

Així mateix, les famílies no descarten dur a terme noves accions si no s’estableix un compromís urgent i ferm per part dels Serveis Territorials i, en última instància, del Departament d’Educació de la Generalitat.

Contingut per a tu

Lloret de Mar demana a la Generalitat que arregli la part nord del passeig de Fenals

L'alcalde Lamelas qualifica aquesta obra "d'imprescindible" i la voluntat és que es doni continuïtat al projecte del sector sud.

Fede Guich afirma que “les skate series del cap de setmana ens posicionen com a destinació esportiva”

La primera aturada de la competició ha comptat amb 70 riders, que han saltat més de 6 metres d'alçada.

Aquest dijous es reparteixen els 393 tiquets de vaixell per anar a Santa Cristina

La venda es durà a terme al Museu del Mar i a l’oficina central de Turisme, a l’avinguda de les Alegries.

Torneig de veteranes, amb Atlètic Club i entitats de Castellar, Figueres i Tordera

La competició Màgic Park arriba a la 2a edició, després de l'èxit de l'any passat.

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...