24.1 C
Blanes

L’hostaleria de Lloret vol reciclar 12.000 quilos més de vidre aquest estiu

La destinació ha tornat a adherir-se a la campanya Ecovidrio, amb 222 establiments i un dels objectius és incrementar un 2% el reciclatge.

Vidres per reciclar (Revibasa)
Vidres per reciclar (Revibasa)
Vereda López

Lloret de Mar torna a adherir-se a la campanya Ecovidrio, per aconseguir la Bandera Verda de la sostenibilitat hotelera. Aquesta és la sisena edició de la iniciativa, que pretén reconèixer el compromís en matèria de reciclatge i economia circular.

Es tracta d’una campanya col·laborativa amb tot el sector de l’hostaleria i a Lloret hi participen un total de 222 restaurants, bars i guinguetes. Els informadors ambientals visiten aquests establiments per donar-los uns cubells específics i comprovar que no hi hagi impropis en el vidre que s’està recollint, a banda de resoldre tots els dubtes que puguin tenir relacionats amb el servei de recollida porta a porta que es fa al municipi. Des de l’1 de juliol fins al 31 d’agost, es controlarà tot el vidre que reciclin aquests establiments.

Paral·lelament, es du a terme una campanya de sensibilització perquè tant hostaleria com ciutadania en general recicli de manera correcta, tal com assenyala la regidora de Medi Ambient, Vereda López: “L’objectiu és doble: conscienciar tant l’hostaleria com tota la ciutadania i reduir al màxim la presència d’impropis en el vidre recollit, com podrien ser els taps, gots, copes o vaixelles, que dificulten el reciclatge i poden arribar a comprometre la qualitat del material reciclat”.

“Hem d’intentar que el vidre, a part de reciclar-lo, estigui ben reciclat”

Vereda López

Com diem, l’objectiu final de la campanya és que els municipis puguin aconseguir l’anomenada Bandera Verda de la Sostenibilitat i per guanyar-la, cal complir una sèrie de requisits.

Com a novetat, a banda de la bandera, les viles que aconsegueixin la puntuació més alta seran premiades amb una jornada de neteja d’una de les seves platges. Anirà a càrrec d’Ecovidrio, en col·laboració amb l’organització Paisaje Limpio. Una iniciativa que la regidora valora de manera molt positiva: “Complementa molt bé tot el que ja s’està fent des del departament i és molt positiu perquè és molt visible i la gent ho notarà”, ha comentat la regidora.

“És difícil aconseguir-ho, però sens dubte que sí, Lloret en té opcions: per fer-ho, és necessari incrementar un 2%, que representa uns 12.000 quilos addicionals”

Vereda López

D’altra banda, Ecovidrio també reconeixerà els dos establiments d’hostaleria més responsables i compromesos amb la sostenibilitat de Catalunya.

En l’àmbit estatal, la sisena edició d’Ecovidrio tindrà més de 180 municipis adherits i més de 150.000 restaurants, bars i guinguetes. En total, es lliuraran una desena de Banderes Verdes de la Sostenibilitat.

Contingut per a tu

Lloret de Mar demana a la Generalitat que arregli la part nord del passeig de Fenals

L'alcalde Lamelas qualifica aquesta obra "d'imprescindible" i la voluntat és que es doni continuïtat al projecte del sector sud.

Fede Guich afirma que “les skate series del cap de setmana ens posicionen com a destinació esportiva”

La primera aturada de la competició ha comptat amb 70 riders, que han saltat més de 6 metres d'alçada.

Aquest dijous es reparteixen els 393 tiquets de vaixell per anar a Santa Cristina

La venda es durà a terme al Museu del Mar i a l’oficina central de Turisme, a l’avinguda de les Alegries.

Torneig de veteranes, amb Atlètic Club i entitats de Castellar, Figueres i Tordera

La competició Màgic Park arriba a la 2a edició, després de l'èxit de l'any passat.

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...