Lloret de Mar constitueix la taula de turisme familiar. Es tracta d’un projecte de col·laboració publico-privada que compta, actualment, amb disset membres que representen diferents àmbits de l’oferta en turisme familiar de la destinació. Des d’hotels, càmpings i apartaments, a parcs de lleure, restaurants, agències receptives o empreses d’activitats.
La creació de la taula és la primera acció del pla de millora de la competitivitat en el turisme familiar de la destinació per aquest any 2021 i el que ve, el 2022. Es va presentar el passat mes de febrer, per reforçar el posicionament de la destinació en aquest segment turístic.

Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, reconeix que “a Lloret no li correspon el poc posicionament que té per tota l’oferta de turisme familiar amb què compta“.
“Hem de visibilitzar tota aquesta especialització”
Elizabeth Keegan
En la primera reunió, celebrada telemàticament aquest dimecres, s’han debatut les accions d’aquest any: el disseny d’una marca diferenciada pel producte familiar, la co-creació i millora de productes, la concepció d’una agència especialitzada, formacions específiques i la contractació d’una campanya publicitària i un pla de mitjans.

Després de la constitució de la taula, el proper pas és començar a treballar en la campanya de turisme familiar.
La representació pública l’aporta Lloret Turisme, qui lidera i coordina el projecte. Pel que fa a la participació privada, hi ha empreses i establiments de tot tipus, com hotels, càmpings, apartaments, empreses d’activitats, parcs de lleure, agències receptives, establiments de restauració, entitats mediambientals i associacions i gremis de la vila, com els de restauració i comerç.
Lloret de Mar es va certificar el 2010 com a Destinació de Turisme Familiar. Actualment compta amb 24 empreses certificades per l’Agència Catalana de Turisme, incloent-hi setze hotels, dos grups d’apartaments, dos càmpings, tres parcs d’oci i un museu.