Una setantena d’empreses, entitats i equipaments públics de la vila, a banda dels gremis d’hostaleria i de restauració, han rebut el diploma del projecte Lloret Sostenible by Bioscore, aquest dimarts, que compta amb més del 60% de les places de la destinació.
Els equipaments municipals adherits són les pistes d’atletisme, els pavellons, la Piscina Olímpica, els camps de futbol, el Teatre, la Casa de la Cultura, Can Font, la masia de Can Saragossa, els Jardins de Santa Clotilde, el Museu del Mar i l’Oficina central de Turisme.
Amb aquest diploma, els participants es comprometen a treballar per acomplir un seguit de requisits en l’àmbit de la sostenibilitat, com gastar menys energia i aigua, calcular la petjada de carboni i la petjada hídrica o gestionar els residus adequadament. El regidor de Turisme, Frederic Guich, afegeix que és important tenir en compte que es fa un seguiment perquè es compleixin aquests compromisos.
“Un projecte pioner i capdavanter com a destinació en el qual, òbviament, és necessària la participació privada”
Frederic Guich
El projecte, que lidera l’Ajuntament amb l’empresa Bioscore, estableix un marc de col·laboració entre agents privats i l’administració local per unir esforços i aconseguir millorar la sostenibilitat tant de la destinació com dels agents participants. En aquest sentit, el regidor assegura que seguiran treballant per sumar més empresaris, però valora de manera molt positiva la resposta que han obtingut fins ara.
“Cal treballar per adherir-se més, sens dubte, però també cal destacar que el sector privat de Lloret, el sector turístic, sempre està disposat a la innovació”
Frederic Guich
Lloret de Mar ha estat la primera destinació en accedir a aquesta certificació en sostenibilitat i s’ha convertit en un referent. Amb aquesta iniciativa, el municipi contribueix a la cura del medi ambient i això cada cop està més ben valorat pels turistes.
“Cada cop més el turista no només va a les destinacions per les activitats que pot realitzar i la qualitat del servei, sinó que també pren nota que la destinació sigui sostenible”
Frederic Guich
Aquest dimarts, a banda de lliurar els diplomes, s’ha presentat una nova pàgina web que dona visibilitat a les empreses i entitats de Lloret compromeses amb la sostenibilitat.