23.3 C
Blanes

Lloret i Blanes volen mancomunar serveis per millorar l’atenció a la ciutadania

Els alcaldes de les dues poblacions s'han reunit per estudiar la idea d'unir serveis, com el transport urbà.

Un dels busos urbans de Lloret
Un dels busos urbans de Lloret
Adrià Lamelas

Lloret i Blanes estudien la possibilitat d’unir el servei de transport urbà dels dos municipis o bé crear un servei conjunt de bicicletes compartides o de transport a demanda. Són algunes de les propostes que s’han posat sobre la taula en una reunió que han mantingut els alcaldes de les poblacions, amb l’objectiu de mancomunar diversos serveis públics i, d’aquesta manera, millorar l’atenció a la ciutadania.

A banda dels assumptes relacionats amb la mobilitat, Adrià Lamelas i Jordi Hernández han plantejat altres possibilitats, com el servei de neteja de la via pública, la recollida d’escombraries i la gestió de l’abocador, la millora de la salut i els serveis socials, sobretot pel que fa a l’atenció a les urgències de l’Hospital Comarcal, la creació d’un cementiri compartit, habitatges socials o bé compartir més informació específica entre els dos cossos de policia municipal.

reunió alcaldes lloret blanes
La reunió entre els dos alcaldes i el regidor de Turisme de Lloret (Ajuntament de Lloret de Mar)

Val a dir que els dos municipis ja comparteixen projectes com el Teatre de la Costa Brava Sud, amb una programació conjunta que es va encetar l’any 2013, i el Carnaval de la Costa Brava Sud, que, juntament amb Tossa de Mar, suma esforços des del 2012.

Una altra proposta destacada que s’ha posat sobre la taula és la possibilitat de crear la marca turística Costa Brava Sud. Els representants dels dos ajuntaments consideren molt rellevant la possibilitat de poder endegar-la, amb la voluntat d’enfortir el turisme a les dues destinacions, de manera que es creï una major sinergia entre totes dues, així com planificar una oferta turística pels visitants més completa i global. Una nova marca d’identitat que potenciaria els respectius atractius de Blanes i Lloret de Mar, a la qual també podria afegir-se Tossa de Mar.

Finalment, la trobada també ha servit per plantejar la voluntat d’impulsar un estudi sociològic sobre els lligams humans, les relacions i els costums de mobilitat que hi ha, valorant què es pot millorar en funció de les opinions i la informació recollida.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.