A partir d’aquest diumenge torna a Lloret de Mar un festival cultural que cada any reuneix més aficionats. Ens referim a l’esdeveniment que organitza el Museu de la Casa dels Gats. Entre aquest 23 de febrer i l’últim dia del mes, munta un seguit d’activitats que tenen en comú els felins. Hi haurà de tot: disfresses, gegants, exposicions, concurs de pintura, concerts, passis de vídeo i una gran cloenda.
La finalitat és posar de relleu l’estreta relació que han tingut els gats amb les persones i veure l’evolució artística de la seva figura al llarg del temps. Una col·laboradora del museu, Salomé Rekas, destaca que l’exposició és d’àmbit internacional i conté “pintura, manualitats, brodats, teixits, escultura… gats en diferents versions”.
Els artistes són de Lloret, però també de França, Itàlia, Alemanya i Rússia. En aquest darrer país, hi ha una gran afició per la figura del gat, tal i com demostra el museu creat a la vila per part de la Casa de Rússia. “El museu el formen peces antigues, però així es nodreix amb el present i es veu l’evolució de la imatge del gat”, resumeix Rekas.
Aquest diumenge es dóna el tret de sortida al festival ‘Catalunya, país del gat de la lluna’. El primer acte, a partir de les 11 del matí, és una desfilada amb disfresses per la plaça de la Vila i el passeig Verdaguer, que comptarà amb els gegants. El president de la colla Albert Santiago destaca que “vindran els gegants de Calonge, que representen una parella de gats, i els de Lloret també hi serem presents en representació de la cultura popular del poble”.
Aquest mateix diumenge s’inaugura l’exposició artística i es durà a terme un concurs de pintura ràpida. A la tarda, al teatre, hi haurà un concert i al vespre, a l’hotel Guitart Central Park, un concurs de disfresses. Al llarg de la setmana hi haurà la resta d’activitats, com el passi de vídeos sobre gats.
El festival -que arriba a la 9a edició- es tanca el 28 de febrer amb l’entrega de premis i la cloenda, ubicats a la seu de la Casa Russa (passeig Verdaguer, 11).