23.3 C
Blanes

Més de 200 alumnes de Lloret de Mar aprendran a circular pel carrer

Aniran en bicicleta o patinet en un circuit muntat pel RACC amb rotondes, semàfors i senyals de trànsit.

L'activitat 'Mou-te bé' del RACC a Lloret
L'activitat 'Mou-te bé' del RACC a Lloret
Cristian Bardají

Més de 200 alumnes aprendran a circular amb seguretat pel carrer aquest dijous i divendres a Lloret de Mar. Ho faran en bicicleta o en patinet en un circuit que ha muntat el RACC al passeig marítim.

L’activitat, que rep el nom de ‘Mou-te bé’, s’adreça als nens i nenes de 3r i 4rt de Primària. La idea és que facin un tastet sobre com moure’s a la via pública. Cristian Bardají, director de l’àrea de mobilitat del RACC, afegeix que “simula un entorn de zona urbana de 30 km/h, per familiaritzar-se amb la mobilitat al carrer” on es trobaran amb rotondes, semàfors i senyals de trànsit.

El circuit el faran tots els alumnes de les escoles de Lloret, per tal que aprenguin a “respectar l’espai públic quan circulin i a conviure amb altres usuaris”.

L’activitat ‘Mou-te bé’, que ja s’ha fet altres vegades, té un retorn molt positiu entre els alumnes. Primer duen a terme una part teòrica i tot seguit gaudeixen del circuit, ja sigui en bicicleta o en patinet.

La iniciativa forma part de la Setmana Europea de la Mobilitat, amb activitats que promouen la mobilitat sostenible i el transport urbà gratuït durant tota la setmana. De cara a diumenge hi ha una bicicletada popular al nou carril-bici.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.