28.1 C
Blanes

Més d’una cinquantena de persones, a la visita de Puig de Castellet

El poblat ibèric ha fet portes obertes tot el cap de setmana pel Cap de Setmana Ibèric. També s'ha pogut visitar Can Saragossa, on dissabte a la tarda es va fer un taller infantil que es repetirà cada dissabte d'octubre.

Un moment de la visita d'aquest diumenge
Un moment de la visita d'aquest diumenge
Joan Llinàs

Més d’una cinquantena de persones han assistit, aquest diumenge, a la visita guiada a Puig de Castellet, amb motiu del Cap de Setmana Ibèric. Tant dissabte com diumenge, el poblat ha estat obert al públic i, a més, l’arqueòleg Joan Llinàs ha fet una visita gratuïta complementada amb un petit aperitiu amb productes ibèrics.

Puig de Castellet és dels pocs poblats que estan excavats de manera íntegra i, per tant, se’n té pràcticament tota la informació. De fet, els arqueòlegs prefereixen parlar de recinte fortificat, ja que la seva extensió és molt reduïda. La ubicació deixa palès que la seva funció era tenir un control total del que passava al mar sense ser vistos. Ho va explicar a la visita l’arqueòleg Joan Llinàs.

També es tracta d’un dels poblats de vida més curta. Només va funcionar durant mig segle, mentre que els poblats ibèrics solen tenir una vida de quatre a sis segles.

Com dèiem, la visita es va complementar amb un aperitiu format per productes que ja es consumien en l’època ibèrica, com ara atmetlles, avellanes, prunes, pernil, formatge i també cervesa artesana.

Amb motiu del Cap de Setmana Ibèric també va fer portes obertes l’exposició de Can Saragossa, on dissabte a la tarda es va dur a terme una activitat infantil que es repetirà cada dissabte del mes d’octubre. La proposta permet als més petits conèixer de primera mà la feina dels arqueòlegs.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.