Nedada solidària amb la Marató de 3Cat, aquest diumenge. L’organitza el Club Lloret Aigües Obertes, que convoca a tothom a les onze del matí a Santa Cristina.
Des d’allà, la idea és anar i tornar a Sa Boadella nedant. És un total d’un quilòmetre i mig. La presidenta de l’entitat, Dolors Portavella, avança que no és una competició.
“És una nedada d’1,5 quilòmetres que no és competitiva, s’ha d’anar a ritme perquè l’aigua està bastant freda, però és una nedada tranquil·la i també es pot fer menys recorregut o simplement una remullada”
Dolors Portavella
Això sí, Portavella adverteix que cal estar acostumat a nedar llargues distàncies a mar obert, sobretot perquè l’aigua està molt freda i cal fer-ho tot seguit, sense parar per no agafar fred. També es recomana portar neoprè. I per a les persones que no vulguin fer tota la nedada, poden fer un recorregut més curt o bé simplement remullar-se i gaudir de la jornada.
“Cal tenir preparació perquè és una distància llarga i recomanem portar neoprè i no parar, perquè l’aigua està freda”
Dolors Portavella
El club Lloret Aigües Obertes ja va col·laborar amb la Marató l’any passat amb molt d’èxit i aquest cop volen repetir l’experiència solidària, sobretot tenint en compte que es destina a les malalties respiratòries i la natació al mar és molt saludable per fer front a aquestes patologies.
“La natació és molt bona pels pulmons i les vies respiratòries i és més saludable nadar al mar que a la piscina”
Dolors Portavella
Les inscripcions (aquí) valen 15 euros i també hi haurà l’anomenada Nedada zero per a aquelles persones que vulguin col·laborar amb la causa però no puguin assistir a la trobada de diumenge.
El club repartirà xocolata calenta amb melindros, caldo i infusions de ratafia entre tots els participants.