La lloretenca Núria Perea ha estat nominada als Premis Ei! d’Elisava, l’Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, que fa un reconeixement als millors treballs de final de grau (TFG). En el cas de la Núria, ha creat una col·lecció de productes que permet que una persona amb paràlisi cerebral pugui menjar, de manera autònoma, aliments líquids i semilíquids.
Aquest conjunt d’elements estan dissenyats per facilitar la ingesta a través de la succió i disposen d’un sistema gràfic amb una tinta termocromàtica aplicada que indica la temperatura del contingut.

Durant tot el procés, la Núria, que s’ha graduat en Disseny, amb la menció de “Disseny de producte”, ha treballat conjuntament amb el seu cosí Julià Gràcia, per idear, crear i testejar totes les peces fins a arribar a la proposta final. Ella va tenir clar des del principi que li agradaria dedicar el seu treball a alguna cosa útil i vinculada amb el seu cosí. Juntament amb ell, van decidir crear aquesta col·lecció.
“Un dels seus desitjos era poder menjar sol, perquè moltes de les coses que hi havia eren productes que estan pensats per gent amb paràlisi, però amb un grau de dependència no tan elevat”
Núria Perea
La col·lecció porta per nom Segons, perquè precisament van ser uns segons els que van marcar la vida d’en Julià quan va néixer.
“En Julià, malauradament, va estar uns ‘Segons’ sense oxigen quan va néixer, ara farà 22 anys, i em semblava que era la manera més poètica de tancar-ho tot i que tot tingués sentit”
Núria Perea
Tot i que és un procés llarg, la Núria reconeix que li agradaria poder comercialitzar els productes que ha dissenyat i que més persones en gaudissin, tot i que abans caldria provar-los amb més gent.

Pel que fa a la nominació dels Premis Ei!, està molt contenta i assegura que és un somni complert. A la tardor se sabrà qui són els guanyadors.