Pràcticament total normalitat a Lloret de Mar després del pas del temporal Glòria

La carretera de Lloret a Tossa, la GI-682, encara està tallada al trànsit. Les tasques de restauració van a càrrec de la Generalitat.

Els serveis municipals treballant a la platja de Lloret, ahir

Jaume Dulsat
Pràcticament total normalitat a Lloret de Mar després del pas del temporal Glòria

00:00



Les escoles han tornat a obrir, els vehicles ja poden circular pel passeig i, de mica en mica, tot va tornant a la normalitat. Deixem enrere el temporal Glòria, tot i que ara s’ha de fer una avaluació dels danys materials que ha deixat el seu passat.

El passeig, ahir a la tarda (Ajuntament de Lloret de Mar)

L’alcalde, Jaume Dulsat, valora de manera molt positiva la tasca feta pels serveis municipals aquests últims dies, tant els cossos de seguretat, com els serveis de neteja, que van permetre que ahir a la tarda mateix el passeig ja fos accessible.

Com diem, ara toca fer l’avaluació de danys. I, per reparar-ho tot, l’Ajuntament està en contacte amb les administracions supramunicipals, que aportaran ajudes a tot el territori. Ahir representants municipals van reunir-se amb el president de la Generalitat, Quim Torra, a Blanes, i avui mateix és previst que visiti Lloret de Mar la conseller d’Empresa, Comerç i Turisme, Àngels Chacón. Així doncs, al llarg de les properes setmanes s’espera poder restaurar els desperfectes que ha ocasionat el temporal, com els bancs trencats o els pals de llum caiguts.

La trobada, ahir a Blanes, amb el president Torra (Junts per Blanes)

Pel que fa la sorra de les platges, l’alcalde matisa que caldrà esperar a l’abril per fer actuacions, ja que en els propers mesos es preveu que hi hagi nous temporals que, tot i que seran de menys intensitat, aniran recol·locant la sorra.

Referent a les escoles, que avui han tornat a obrir les portes després de dos dies tancades, l’alcalde matisa que mai no hi ha hagut un risc real a Lloret de Mar perquè no poguessin funcionar amb normalitat, però que per precaució i prudència van decidir atenir-se a la recomanació de la Generalitat, que indicava que millor que no obrissin a tota la comarca de la Selva.

Finalment, indicar que la carretera de Lloret a Tossa encara està tallada al trànsit per esllavissades i caiguda d’arbres. Les tasques de restauració per poder-la reobrir van a càrrec de la Generalitat.

El futur del Camí de Ronda de Can Juncadella divideix els grups polítics

El govern assegura que les negociacions amb la propietat han prosperat de manera adequada mentre l'oposició desconfia de què es compleixi el conveni.

Rexcatering permet recuperar més de 5.200 racions del menjador de l’Àngels Alemany

A través de l'AFA del centre, aquest curs s'ha fet una prova pilot per evitar el malbaratament alimentari.

Els sindicats policials recorren el decret que obliga la Policia Local a fer hores extres

El govern defensa que la mesura és excepcional per garantir la seguretat durant la temporada alta, mentre CSIF i SIP-FEPOL denuncien la falta de voluntat negociadora.

L’alcalde Lamelas obliga la Policia Local a fer hores extra durant la temporada d’estiu

A través d'un decret, els agents hauran de treballar fora de la seva jornada sempre que l'inspector en cap ho cregui convenient, fins al 31 d'agost.