25.3 C
Blanes

La primera fira de Playmobils de Lloret de Mar conscienciarà sobre l’autisme

L'organitza l'associació lloretenca Pas a Pas amb la col·laboració de RiudeClicks els dies 1 i 2 d'abril, coincidint amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre l'Autisme.

Cartell de la fira
Cartell de la fira
Eva Palau i David Fernández

Conscienciar sobre l’Autisme de manera original. Això és el que s’ha proposat l’associació lloretenca Pas a Pas en organitzar la primera Fira del Playmobil de Lloret de Mar.

La presidenta de l’entitat, Eva Palau, ha explicat que l’autisme és un trastorn en el desenvolupament que es caracteritza per dificultats en les relacions socials i en la comunicació i desordres en la informació sensorial. Es pot identificar en la primera infància. La precocitat en la detecció i l’atenció són claus pel seu bon pronòstic i inclusió. L’autisme persisteix al llarg de la vida i als afectats els cal suport en totes les etapes, també en la integració laboral.

S’estima que entre 7 i 10 persones de cada 1.000 tenen un trastorn de l’espectre autista i que a Catalunya hi ha unes 70.000 persones afectades. Pas a Pas es va presentar el novembre passat i ja compta amb una quarantena de famílies de Lloret i entorn.

Es pot contactar amb l’entitat a través de les xarxes socials, al correu electrònic [email protected] o bé a la fira de Playmobils dels dies 1 i 2 d’abril, coincidint amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre l’Autisme. Una fira que muntarà l’associació RiudeClicks. El seu president, David Fernández, explica que hi haurà diferents diorames de grans dimensions.

A més, hi haurà venedors per a col·leccionistes. L’entrada tindrà un preu de dos euros a partir de quatre anys i estarà oberta de deu del matí a dues del migdia i de quatre de la tarda a vuit del vespre. Els beneficis es destinaran a l’associació Pas a Pas.

I a la plaça Pere Torrent es muntaran inflables, un taller de pintacares i es farà un gran mural perquè tothom deixi el seu missatge. També es farà una xocolatada i es llegirà un manifest.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.