Prop de 300 dones participaran a la 16a edició del Sopar de Dones Solidàries contra el Càncer de Mama, que se celebra el proper 2 de novembre. Com és habitual, la vetllada benéfica, que tindrà lloc a l’hotel Guitart Central Park, ha quedat plena i ja no hi ha més places.
La presidenta de la secció local de l’Associació Catalunya Contra el Càncer, Cristina Pané, destaca que “el sopar va nèixer fa 25 anys com a dinar de Nadal, llavors no era tan normal parlar de càncer i qui ho passava es va apuntar”. El sopar de dones solidàries va començar amb una quinzena de lloretenques que havien patit càncer i s’aplegaven per fer-se costat les unes a les altres.
De seguida, però, va tenir molt de ressò i són moltes les dones que s’hi apunten cada any de Lloret i de fora. De convidades VIP no en faltaran, com “la Laura Gibert, que repeteix de l’any passat, a més de la presidenta del Parlament, Anna Erra, i la diputada Teresa Jordà que ja ha vingut altres vegades”, entre d’altres.
Els diners de l’àpat, obert només a dones, es destinen al programa local de l’associació per ajudar les persones malaltes de càncer i les seves famílies. Des de fa uns quants anys es fa un sopar paral·lel amb homes que també volen col·laborar amb la causa.