Quatre alumnes de l’institut Coll i Rodés han participat en les Olimpíades de Biologia de Catalunya. La competició té com a objectiu reconèixer l’interès i l’esforç de l’alumnat en l’aprenentatge de la Biologia.
Els estudiants -que cursen 2on de Batxillerat Científic- han fet una prova teòrica i després han gaudit d’una visita guiada pels laboratoris de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG). L’Oscar, l’Elaine, la Maissaa i l’Esperanza també han assistit a una xerrada per part d’una investigadora.
Judith Portero, mestra del Coll i Rodés, subratlla el perfil dels alumnes -que qualifica “d’excepcionals”- i conclou que ha estat una gran experiència ja que “s’hi presenten voluntàriament i estan molt motivats”. Afegeix que els ha permès entrar en contacte amb el món universitari.
Les Olimpíades de Biologia van tenir lloc el passat 1 de febrer a la UdG, en què els 4 alumnes van posar a prova els seus coneixements amb un examen teòric. A part de fer després una visita guiada, van assistir a una xerrada sobre una tesi doctoral -centrada en recuperar les praderies de posidònia- que els va permetre veure com es fan aquest tipus de presentacions.
L’Oscar, l’Elaine, la Maissaa i l’Esperanza tenen un gran interès en la biologia i l’examen els ha servit per preparar-se per a la selectivitat. Volen fer estudis sobre medicina, biomedicina i microbiologia.