19.6 C
Blanes

Què és el powerlifting, la competició esportiva d’aquest cap de setmana a Lloret?

És una modalitat esportiva que es duu a terme per primer cop a la demarcació gironina i que consisteix en aixecar pes en tres moviments.

Una participant de la competició de powerlifting.
Una participant de la competició de powerlifting.
Sara Jimenez

Lloret de Mar acull aquest cap de setmana la tercera edició del Campionat del Mediterrani de Powerlifting. Es tracta d’una competició regional, on participaran 90 competidors que provenen de diferents punts de Catalunya, Aragó i Illes Balears.

El Powerlifting és una modalitat esportiva que consisteix en aixecar pes a través de tres moviments: flexió, press de banca i pes mort, segons Sara Jiménez, presidenta d’Atenea Powerlifting. Els competidors, anomenats aixecadors, tenen tres intents per a cada moviment i la suma de tots ells dona el resultat final.

Al llarg de la competició, els aixecadors buscaran aconseguir marques mínimes per poder accedir al Campionat d’Espanya. Tots ells estaran dividits en diferents categories, segons el pes i l’edat.

Sara Jiménez valora de manera molt positiva que el campionat es pugui celebrar a Lloret de Mar, perquè mai abans no s’havia fet a la demarcació de Girona.

“És una gran oportunitat per promoure el powerlifting a la província de Girona”

Sara Jiménez

El Campionat del Mediterrani de Powerlifting és aquest cap de setmana, de 8 a 19h del dissabte i el diumenge al Pavelló Municipal d’Esports.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.