Rubén Aragón és el desè millor triatleta del món, entre més de 18.000 esportistes, i el campió del rànquing Awa Gold Ironman a Espanya. És el resultat després de la bona actuació del lloretenc en el campionat Ironman de Cozumel, disputat el cap de setmana passat a Mèxic.
L’esportista va pujar al podi en aquesta última prova del circuit mundial en una jornada que, finalment, es va fer en format duatló, perquè es va suspendre la prova de natació per fortes corrents. Així, la prova va consistir en 180 quilòmetres de bicicleta i 42 quilòmetres de cursa a peu. Rubén Aragón valora la seva actuació de manera molt positiva, amb un temps final de 8 hores i 4 minuts.
“Els jutges van anul·lar la natació per fortes corrents, és la meva especialitat però vaig poder rendir amb els millors ciclistes i corredors”
Rubén Aragón

Tot va acabar molt bé, però l’inici del viatge a Mèxic va tenir una dificultat inesperada. Una bactèria, de l’aigua, va afectar la salut del triatleta, que fins el dissabte no va saber si podria participar en la competició.
“Vaig agafar una bactèria per l’aigua, a Mèxic, estava molt baix de defenses i dissabte em van deixar córrer perquè ja no tenia febre”
Rubén Aragón
Aquesta ha estat l’última cita de l’any per Rubén Aragón, que ja pensa en tornar el pròxim any a disputar el Mundial de Hawaii, que serà la gran cita del 2024.