21.9 C
Blanes

S’atorguen els premis Lauretum, que vinculen els alumnes de Lloret amb el turisme

S'ha fet un reconeixement especial a l'institut Sant Quirze en crear una app que posa en valor els atractius de Lloret.

Els premiats dels tercers premis Lauretum, atorgats al Teatre de Lloret.
Els premiats dels tercers premis Lauretum, atorgats al Teatre de Lloret.
Cristina Cabañas

Els premis Lauretum -atorgats per la fundació Guitart, amb l’Ajuntament i la UdG- han comptat amb una 90a de participants, tots ells alumnes des de Primària fins a la universitat, que han elaborat una 60a de treballs vinculats al turisme. La presidenta de la fundació Guitart, Cristina Cabañas, fa una valoració “positiva, ha estat tot un èxit, volem contagiar els nens i joves, perquè entrin en el món del turisme, que és la indústria de la felicitat”.

Els estudiants de Primària havien d’escriure un relat sobre La indústria de la felicitat. T’agradaria treballar al món del turisme? El primer premi l’ha obtingut Arnau Bernabé, de l’Escola Esteve Carles, el segon ha recaigut en Mohammed Chaibi, del Pere Torrent, el tercer se l’ha endut un alumne de l’Àngels Alemany, sota el pseudònim Master Viaggi, mentre que el quart ha estat per Yussuf el Backioui, del Pompeu Fabra, i el cinquè per a Sofia Gil, de la Immaculada Concepció.

Dins del cicle de la ESO, primer premi per a Bernat Draper, del Sant Quirze; segon per a Ysaliah Pommier, del Rocagrossa; i tercer ha estat per al grup de Priyanka Kapoor, Kashish Ivanova, Gurjot Buttar i Furqan Mahmmod Zafar, del Coll i Rodés.

Els estudiants de Batxillerat van realitzar un treball de Recerca. Primer premi per a Èric González, de l’Institut Rocagrossa; segon premi ha reconegut Martina Bardají, del Coll i Rodés; i tercer guardó per a Lucía Martínez, també del Coll i Rodés.

En la modalitat de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior, els estudiants s’havien de centrar en un treball o en un projecte relacionat amb el món del turisme. El jurat ha acordat deixar-lo desert. Pel que fa al de Grau Superior, el primer premi ha estat per Harleen Kumar, del Coll i Rodés; el segon premi l’han obtingut Dorian Juanola i Mykyta Haivoronskyi, del mateix institut; mentre que el tercer guardó ha estat per Jan, Laia Ortega i Irene Álvarez, del Rocagrossa.

Finalment, els estudiants universitaris havien de realitzar un treball final de Grau o Màster relacionat amb el turisme. El premi ha recaigut en Cristina Manchado, estudiant del Màster Universitari en formació del professorat d’Educació Secundària Obligatòria de la Universitat de Girona. Ha estat pel treball La creació d’una guia turística a través de l’aprenentatge-servei, implementa una situació d’aprenentatge a la matèria “Llengua i literatura catalana” per a quart d’ESO.

A banda del llistat de premis, es va fer un reconeixement especial, fora de categoria, a l’Institut Sant Quirze, que aquest curs ha posat en pràctica un projecte educatiu original. Apropa els alumnes a la vinculació directa de la destinació amb l’activitat turística. Així, els seus estudiants de 4t d’ESO han creat una aplicació que posa en valor els atractius de Lloret de Mar. 

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.