Dues de les dones de Lloret que van patir l’accident a Turquia es mostren satisfetes per la sentència contra el pilot, coneguda dies enrere, que el condemna a 7 anys i 6 mesos de presó i a dos anys sense poder conduir un globus. En aquell tràgic accident, ocorregut al 2022, hi van morir dues dones del grup i tres més van quedar ferides.
Fa pocs dies s’ha conegut la sentència i dues de les integrants del viatge han volgut dir la seva. Una d’elles, Mercè Riera, opina que “trobo poca condemna per la gravetat de l’accident, però feliç perquè la sentència ha sortit aviat”.
“S’ha fet justícia per a la Cristina i la Dolors”
Mercè Riera (sobre les dues dones mortes)
La Cristina Relat, una altra participant del viatge, es pregunta: “no sé si la presó ha de ser de 7, 10 o 15 anys, però ha anat ràpid”.
“Ens dona la raó, reconeix que la culpa no era nostra”
Cristina Relat
L’accident va passar l’octubre del 2022, quan un grup de 22 dones de Lloret estaven de vacances a Turquia. El primer dia del viatge van anar a la Capadòcia a fer una volta en globus. Es van trobar enmig de la boira i l’aparell va fer un aterratge d’emergència. El resultat va ser dues dones mortes i tres més de ferides que van ser ateses allà, a l’hospital.
Una va ser la Mercè Riera, que no s’ha recuperat de les seqüeles. Després d’unes quantes operacions, va en cadira de rodes perquè té molt de dolor sobretot a les lumbars. Tant ella com la Cristina afirmen que, tot i que hagin passat tres anys, no obliden res de “l’horror” que van viure aquell dia.
Les dones que van anar en aquell viatge se segueixen trobant. Afirmen que els reconforta estar plegades i han quedat més unides per tot el que va oassar a Turquia. Recorden amb emoció les dues amigues que van morir allà i la rebuda que van tenir a Lloret quan van tornar.