Lloret de Mar incorpora 18 auxiliars d’oci nocturn per millorar les nit d’estiu. La inversió econòmica supera els 175.000 euros, un increment de més de 100.000 euros respecte l’any passat.
La iniciativa es va impulsar l’any passat i aquest cop s’hi han sumat una desena més d’establiments. En total, són 28 i això els permet fer una aportació de gairebé 113.000 euros, que han permès incrementar el nombre d’auxiliars.
Una representant, Eva Illa, responsable de la discoteca Privé, assenyala que els empresaris de l’oci nocturn aposten per aquesta mesura perquè volen contribuir al descans veïnal les nits d’estiu i minimitzar al màxim els aldarulls que es poden produir a la via pública, malgrat que ells no en siguin els responsables directes.
“Tenim clar que la nostra activitat genera unes externalitats negatives i, per tant, entenem que tenim la responsabilitat d’actuar-hi”
Eva Illa
La feina dels auxiliars d’oci nocturn serà passejar per les zones més transitades les nits d’estiu a Lloret (l’avinguda Just Marlès, el passeig marítim i els carrers adjacents) i controlar que la gent no molesti els veïns. En aquest sentit, la seva funció serà la d’observar, informar i advertir els vianants del compliment de l’ordenança de civisme i, en cas que sigui necessari, avisar la Policia Local, amb qui estaran en contacte de manera contínua, tal com apunta l’alcalde, Adrià Lamelas.
“És com un porter de discoteca, una persona que garanteix el compliment de les normatives, el respecte, la seguretat… i que té una capacitat més ràpida de contactar amb la policia local, amb qui estan en contacte constant”
Adrià Lamelas
El servei estarà operatiu, en principi, del 8 de juliol al 8 de setembre, segons ha explicat l’alcalde. Alguns auxiliars començaran a la tarda, però el gruix del servei estarà operatiu des de mitjanit fins a les set del matí.
El projecte s’emmarca en el pla Lloret Actua i entre els objectius hi ha evitar, en la mesura que sigui possible, sorolls, venda ambulant, consum de begudes alcohòliques i altres drogues a la via pública, actes de vandalisme o oferiment i demanda de productes i serveis il·legals al carrer.
Els establiments que se sumen a la iniciativa són St. Trop, Moby’s, Tropics, La Masia, Privé, Wild, Gala, Moef Gaga, Sassy, Bumper’s, Gotham, Queen Vic, Rockefellers, Revolution, Alcatraz, Itavene, La Carpa, Gerry’s, Inka I i II, Nomad, I Love Lloret, La Bolera, Don Julián, Lyo, Ahuevo i 3 Monkeys.