Aquest dimecres es duu a terme la primera prova de l’anomenat ESTUDIANT DE FERRO. Un triatló que es fa per quart any consecutiu a Lloret de Mar i al qual s’hi sumen els alumnes que els agrada córrer, anar en bicicleta o bé nedar en el mar.
Es tracta de tres proves no obligatòries que els estudiants fan pel plaer de superar-se a si mateixos tot fent esport. Això sí, són uns reptes que contribueixen a la descoberta de l’entorn natural de Lloret.
El projecte va néixer a l’Institut Escola. Un dels seus professors, Roger Pla, recorda que “és una activitat que surt en veure les necessitats que ens trobem en els nostres alumnes”.
En aquesta edició de l’ESTUDIANT DE FERRO s’hi han sumat tres centres educatius. A banda de l’Institut Escola, també hi haurà el Rocagrossa i la Immaculada Concepció. És, per tant, “un projecte de poble”.
Raquel Palau, professora del Rocagrossa, explica que els sembla una bona iniciativa i que no han dubtat en sumar-s’hi. “Al Rocagrossa tenim cicles d’activitats físiques i vam pensar que era una gran idea”, apunta.
Les tres proves esportives estan adreçades a alumnes de 3rt i 4rt d’ESO i, per primer cop, als que fan 1r de Batxillerat.
El primer repte arriba aquest dimecres i consisteix en córrer pel bosc. El segon serà el mes d’abril, amb la prova de Bicicletes Tot Terreny, i el tercer, al juny, passa per nedar per la badia de Fenals. Dos alumnes que ja han participat en l’Estudiant de Ferro, Júlia Ramos i Santi Rigat, exposen que “la primera prova és córrer amb un itinerari per Sant Pere del Bosc, la segona prova són 24 km en bicicleta, i la tercera és una travessa pel mar amb dos recorreguts diferents“.
El projecte l’organitza un grup d’alumnes del Rocagrossa. Dos d’ells, Marc Peña i Patricia Novallas, destaquen que “hem previst que els nens es puguin divertir i que practiquin esport. Hem fet uns cartells i un vídeo promocional“.
L’Estudiant de Ferro, que comença aquest dimecres, compta ab la col·laboració de les regidories d’Esports i Educació, de la Policia Local i de Protecció Civil.