El sector de la pirotècnia preveu un increment de les vendes del 6% aquest Sant Joan. Els venedors de petards catalans encaren amb optimisme la revetlla d’aquest any i, en el conjunt de Catalunya, els beneficis es calcula que fregaran els 23 milions d’euros.
El col·lectiu confia que la tornada a la normalitat després de diversos anys de sequera contribuirà que la ciutadania pugui celebrar la revetlla de Sant Joan “sense problemes” ni restriccions. Ho ha explicat, en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el president de l’Associació de Fabricants i Majoristes de Pirotècnia de Catalunya, Josep Maria Vilardell.
“Sabem que els pantans no apaguen els incendis, però el fet de tenir-los plens és bo per a poder celebrar una revetlla amb normalitat i sense problemes”
Josep Maria Vilardell
Ell mateix, confirma que s’espera un increment en les vendes, tot i que és prudent.
“Podem preveure entre un 5 i un 6% de pujada de les vendes si tot es compleix”
Josep Maria Vilardell
Pel que fa als productes més venuts, es consolidaran els de llum, com les fonts i les bateries amb efectes sobre el cel per garantir un bon espectacle. L’auge d’aquesta mena de productes està vinculat amb les campanyes que en els darrers anys s’han impulsat per prioritzar els petards de baixa sonoritat, dissenyats per a reduir les molèsties auditives sobre nadons, infants, adults vulnerables i, fins i tot, mascotes. Tot i així, cal tenir clar que els trons tradicionals tenen el seu públic fidel.
“A la gent li agrada molt el color i els castells de focs en el cel, però a qui li agrada el tro li agrada que aquest faci soroll i peti””
Josep Maria Vilardell
També tenen el seu públic fidel les propostes infantils basades en bombetes, bengales o animals que espeteguen. Els productes per als més petits de la casa segueixen liderant les vendes.
Josep Maria Vilardell
“La bombeta és l’article més venut i és un article que no és perillós”
Sobre la percepció generalitzada que cada cop es llencen menys petards, el president del sector assegura que aquesta sensació “no és real”. En aquest sentit, Vilardell espera que la tradició no es perdi i defensa l’existència de tots els tipus de pirotècnia, sempre que es llencin respectant les distàncies que marca la normativa europea segons la categoria.