Un bus de RTVE ha fet parada avui a Lloret de Mar, on hi estarà tres dies, per promoure les competències digitals bàsiques a les persones amb dificultats, així com ajudar a navegar per internet. Dins d’aquesta unitat mòbil, accessible a persones amb mobilitat reduïda, els veïns podrán dur a terme activitats, tallers i sessions formatives. Totes són gratuïtes i van a càrrec d’educadors especialitzats, tal i com explica Sergio Rojo, de RTVE.
El bus, que recorre el territori, es troba des d’aquest dimarts i fins demà passat a l’avinguda del Rieral, a davant de la piscina. Està obert tant al matí (10.30h a 14h) com a la tarda (16h a 19.30h). L’acció, emmarcada en una campanya del Govern d’Espanya, inclou activitats i tallers pensats especialment per a les persones grans, tot i que està oberta a gent de totes les edats. L’atenció es fa a tothom, tot i que es pot demanar cita prèvia al 900101493 o al correu [email protected].

L’experiència s’ajusta a les necessitats de cada usuari amb recursos i orientació per aplicar-ho a la vida quotidiana. Així, es pot aprendre a fer una cerca òptima a internet, fugir de les fake news, optimitzar l’ús de les xarxes socials o bé gestionar la pròpia identitat digital.
El bus o unitat mòbil ja ha passat per Blanes, ara fa parada a Lloret i després anirà a Sant Feliu de Guíxols, Palafrugell, Figueres, Olot, Girona, L’Escala i La Bisbal d’Empordà.