L’Ajuntament de Lloret de Mar aposta per la renaturalització de la riera, un projecte per millorar l’ecosistema i la sostenibilitat del municipi. D’aquesta manera, aposta per deixar la neteja intensiva i la canalització de formigó per una gestió molt més sostenible.
La regidora de Parcs i Jardins, Cristina Aymerich, apunta que la intenció és fer la riera accessible perquè qui vulgui pugui passejar-hi.
“Volem poder naturalitzar la riera, que sigui més amable, que es pugui pacificar amb més verd i que els veïns i veïnes puguin accedir-hi i passejar-hi”
Cristina Aymerich
Per redactar el projecte, el consistori ha encarregat un estudi a l’empresa Naturalea, que són bioenginyers del paisatge, i, a més, per fer realitat el projecte caldrà autorització de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).
La regidora posa de relleu que, per ara, la diagnosi inicial ha mostrat que les plantes que hi ha actualment, com l’api silvestre i els créixens, són indicadores d’aigües netes i en moviment. “La riera té unes plantes verdes que tenen mosquits que no piquen i al final de la primavera traurem aquesta herba, que s’assecarà, i procedirem a la neteja de la riera com es fa cada any”, ha afegit.
“Podem estar contents que el manteniment d’aquesta riera és impecable, que l’aigua està neta i que està en súper bones condicions”
Cristina Aymerich
L’estudi i el projecte el farà el Centre d’Estudis de Rius Mediterranis de la Universitat de Vic-UCC, juntament amb l’empresa Naturalea, que han impulsat projectes com la renaturalització del Riu Onyar a Girona i el Meder a Vic.
A més a més, també es tindran en compte aspectes com la vigilància i la reparació d’eventuals fuites de clavegueram i altres abocaments, a banda de la reutilització de l’aigua regenerada de l’EDAR de Lloret i la preservació dels sectors més naturalitzats, com la riera de Can Sota i el torrent de Montbarbat. Altres aspectes d’importància que inclou l’estudi són la reducció de les zones inundables del nucli urbà o l’accessibilitat i l’ús social de la riera.