23.3 C
Blanes

Víctor Peralta s’ha encarregat de tota l’escenografia a la cavalcada de Reis de Badalona

A més, també va encarregar-se del vestuari de l'espectacle de l'encensa de llums de Barcelona i ha treballat en l'escenografia del musical 'The Producers'.

El Rei Melcior, a la cavalcada de Badalona (Víctor Peralta)
El Rei Melcior, a la cavalcada de Badalona (Víctor Peralta)
Víctor Peralta

Víctor Peralta no para. L’escenògraf i figurinista ha tingut uns mesos molt moguts, ja que s’ha encarregat de la cavalcada de Reis de Badalona i del vestuari de l’espectacle de l’encesa de la il·luminació nadalenca a Barcelona. Però això no és tot, perquè el lloretenc també ha treballat en l’escenografia de l’exitós musical The Producers, l’últim projecte d’Àngel Llàcer i Manu Guix, que està fent temporada al Teatre Tívoli de Barcelona

Avui hem pogut parlar amb ell, que ha explicat que per ell és “una meravella” poder col·laborar amb la cavalcada de Badalona i el campament reial de la ciutat. De fet, ja fa anys que hi treballa, tot i que aquest cop s’ha encarregat de tota l’escenografia, amb un equip d’una desena de persones. Una cavalcada que assegura que té molta màgia i tothom que hi participa hi posa molta il·lusió, fins i tot aquest any, malgrat que durant la cavalcada va ploure.

“Les cavalcades de Reis han de tenir aquesta màgia i que desprenguin aquesta il·lusió tant als nens com als grans, i aquesta cavalcada la té”

Víctor Peralta

En total, hi ha sis carrosses que acompanyes a Ses Majestats i un total de quinze carros, que representen figures com els carters, els xumets, els caramels o el carbó.

El Rei Baltasar, a la cavalcada de Badalona (Víctor Peralta)
El Rei Baltasar, a la cavalcada de Badalona (Víctor Peralta)

Tot i que ja porta molts anys en el món de l’escenografia, per al lloretenc segueix sent molt especial poder col·laborar a fer màgica una de les nits més especials de l’any.

“És una meravella, perquè quan fas una obra de teatre l’espectador rep una sensació, una emoció… però treballar amb els Reis, dius: ‘Això val la pena’”

Víctor Peralta

Pel que fa al vestuari de l’encesa de llums de Barcelona, que es va fer el novembre passat davant d’unes 15.000 persones de públic, Peralta hi va participar com a membre de la companyia Obskené. L’agrupació, creada fa quinze anys, quan van acabar els estudis a l’Institut del Teatre, va presentar l’espectacle Astronòmica, un conte visual que barrejava circ, música, dansa i llums per explicar la història de la Sunsi, una figura inspirada en la matemàtica Assumpció Català, que va ser la primera dona astrònoma professional d’Espanya.

Un moment de l'espectacle 'Astriònomica', d'Obskené (ACN)
Un moment de l’espectacle ‘Astriònomica’, d’Obskené (ACN)

Per a l’escenògraf de Lloret, el resultat va ser molt bo, però el que més li va agradar va ser poder treballar amb la companyia que havien creat en els inicis de les seves trajectòries, a qui considera família.

“Va ser molt especial, va ser un encàrrec de l’ajuntament de Barcelona a la companyia Obskené, formada quan estudiàvem a l’Institut del Teatre”

Víctor Peralta

I, com hem dit, això no és tot, perquè Víctor Peralta també ha treballat recentment en l’escenografia del musical The Producers. De fet, el lloretenc ja és un habitual en els treballs d’Àngel Llàcer i Manu Guix, ja que també ha treballat a Cantando bajo la lluvia, La tienda de los horrores i La jaula de las locas.

En el cas de The Producers, el més complicat va ser trobar el dispositiu escènic per poder canviar d’una escena a l’altra de manera molt ràpida perquè l’espectacle no perdés el ritme.

“’The Producers’ té un ritme i tots els canvis d’escena van amb ritme musical i estem parlant que hi ha uns 17 espais diferents i més de vint canvis escènics que han de ser al compàs de la música”

Víctor Peralta

Víctor Peralta assegura que “és espectacular, tant el muntatge com la posada en escena”, i recomana a tothom anar a veure el musical al Teatre Tívoli de Barcelona.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.