25 C
Blanes

Amargura Cultura descobreix que el prestigiós rom Matusalem el van crear dos lloretencs

Amargura Cultura explicarà la història d'aquest rom aquest vespre, a les 20 hores, a l'Ajuntament, en la inauguració de la Fira dels Americanos.

Després de donar rellevància a Constatí Ribalaigua, com a creador del daiquiri, Amargura Cultura continua investigant entre els lloretencs que van fer fortuna a Amèrica. Aquesta recerca li ha permès fer una gran troballa que connecta Lloret, Cuba, la cocteleria i el rom en un mateix relat.

L’escenari no és un altre que el cementiri. Què hi ha al darrere de la història de l’hipogeu Camp i Nonell, situat a la part modernista del cementiri, el qual és obra d’Ismael Smith?

Hipogeu família Cap Nonell (Lloret de Mar)

En el seu moment, aquesta escultura funerària -de gran bellesa- va ser encarregada per Anna Nonell i Garriga, vídua d’Esteve Camp. La seva era la unió de dos cognoms que farien fortuna a Cuba. Allà, al 1872, es va fundar una de les marques de rom de més prestigi: el rom Matusalem. Ho ha explicat David Barba, d’Amargura Cultura.

Una marca que ha arribat fins a dia d’avui sense que ningú, ni tampoc els hereus de la pròpia marca, coneguessin els orígens lloretencs dels seus creadors.

El rom Matusalem el van crear dos lloretencs

Si el rom Bacardi, una altra marca coneguda, es representa amb un rat penat, el rom Matusalem, fundat pels lloretencs Camp i Nonell, té el vol de l’oreneta com a reclam a la seva etiqueta. Un rom, a més, de gran prestigi, segons Montse Sala, l’altra meitat dels Amargura Cultura.

Amargura Cultura presentarà els resultats d’aquesta investigació en la conferència inaugural de la Fira dels Americanos. És avui dijous, a partir de les vuit del vespre, a la sala d’actes de l’Ajuntament.

 

Hipogeu família Cap Nonell (Lloret de Mar)

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.