28.4 C
Blanes

Campus a Lloret de Mar per formar una 20a de MENA i ajudar-los a trobar feina

És una iniciativa de la Fundació Climent Guitart, la Fundació del Barça i la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència.

Els impulsors del campus
Els impulsors del campus
Cristina Cabañas

Una vintena de menors estrangers no acompanyats, els anomenats MENA, participen a un campus a Lloret de Mar que combina la formació en hostaleria amb la pràctica del futbol. És una iniciativa de la Fundació Climent Guitart, la Fundació del Barça i la Direcció General d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència.

La presidenta de la Fundació Climent Guitart, Cristina Cabañas, explica que la intenció és donar una oportunitat a aquests joves, que no tenen referents adults a prop. Per tant, des de la Fundació del Barça es farà servir el futbol per promoure valors, mentre que des de la Fundació Climent Guitart es formarà aquests MENA en l’àmbit hoteler, amb classes de rebosteria, servei de sala, cuina i anglès.

I la intenció és que al final del campus, que acaba el dia 13, s’organitzin una sèrie d’entrevistes perquè els joves puguin trobar feina en alguna empresa. Una iniciativa que s’inclou dins del programa Incorpora de la Caixa i compta amb el suport de Càritas.

Cristina Cabañas remarca que és la primera vegada que es tira endavant aquest campus amb la intenció de poder-lo repetir, tant a Lloret com en altres municipis. Entre els objectius d’aquesta acció hi ha el de donar eines perquè puguin progressar i tenir un bon futur.

La majoria dels joves són del Marroc i són tant menors com majors d’edat, perquè el procés amb aquest col·lectiu va més enllà dels 18 anys. A més, tots ells es troben, actualment, vivint en diferents parts de Catalunya.

L’estada, que ha començat avui, acabarà dijous de la setmana que ve, 13 de juny. La iniciativa compta amb la col·laboració, també, de l’escola d’hostaleria de Lloret, de Cafès Cornellà, de la Discoteca Tropics, de l’escola d’idiomes d’Elisabet Lloses i de l’Ajuntament.

Contingut per a tu

Jutgen un acusat que s’enfronta a més de 14 anys de presó per violar la parella en un hotel de Lloret de Mar

El processat ho nega i diu que ella va voler agredir-lo amb una ampolla perquè estava gelosa.

Un detingut de 19 anys a Lloret de Mar que fugia d’un control d’alcoholèmia i va acabar encastant el vehicle

Se li atribueixen diversos delictes contra la seguretat viària, com circular sense carnet de conduir.

Les pluges no afecten Lloret de Mar, però fan suspendre els actes de dissabte per precaució

La normalitat ha tornat aquest diumenge, en què s'han dut a terme les Skate Series, les festes de barri o la travessia Fusano.

Les novetats a les platges de Lloret de Mar, aquest estiu

S'hi suma una tercera torre per a socorristes, un mòdul nou a Sa Boadella i es renova el punt d'informació turística de Fenals.

Iván Jiménez i Volha Marmyl guanyen la Travessia Fusano, en una edició molt emotiva

Aquest diumenge s'ha recordat en Yasuji Fusano i al recentment desaparegut Cisco Marquès, pilars del Club Natació.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.