Novetat pel que fa al camí de ronda en el seu pas per Can Juncadella. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha tornat a donar la raó a l’Ajuntament de Lloret i ha desestimat el recurs presentat per l’empresa Flinder Data -propietària de la finca; una finca vinculada amb l’expresident del Kazakhstan.
Recordem els antecedents. El 2009, els amos van tancar el camí i el 2016 el jutjat contenciós de Girona va ordenar que s’obrís. Els propietaris ho van fer, però van presentar un recurs que, tres anys després, s’ha desestimat. El regidor de Serveis Jurídics, Jordi Sais, ho celebra, però reconeix que les relacions amb la propietat són molt complicades i hi ha moltes dificultats per poder deixar transitable el camí de ronda.
I és que, malgrat que la porta està oberta, hi ha càmeres de seguretat, una megafonia que convida els usuaris a marxar i vigilants de seguretat que intimiden les persones que volen passar-hi. A això cal afegir-hi que, uns metres més enllà, el camí està tallat perquè no està adequat per al pas de vianants.
El regidor assegura que l’Ajuntament seguirà a sobre d’aquest tema, amb la intenció de poder permetre el pas de la gent pel camí de ronda i connectar-lo amb Cala Canyelles. El proper pas serà incloure el camí dins de l’inventari general de camins.
Val a dir que la desestimació encara admet recurs de cassació davant la mateixa sala durant els propers trenta dies.