Ja s’han publicat les bases per participar en el Carnaval d’aquest 2020. Com sempre, el moment més esperat serà la rua de carrosses i comparses, que es farà el dissabte 22 i el diumenge 23 de febrer. Però també cal destacar els concursos de disfresses al carrer i al lloc de treball.
El regidor de Festes, Cristian Fernández, apunta que la majoria de detalls de les bases es mantenen igual perquè cada any funcionen molt bé. Com a novetat d’aquest any, l’Ajuntament farà una petita aportació econòmica a totes les escoles que organitzen una rua conjunta. Aquest serà el tercer any que les escoles de Lloret fan una rua conjunta; de fet, s’agrupen per zones, en funció de la ubicació de cada centre, i fan tres recorreguts diferents, al centre, al barri del Rieral i a Fenals. Aquest any serà divendres 21 de febrer.
Aquest mateix dia, se celebrarà el concurs de disfresses al lloc de treball, que comptarà amb premis en metàl·lic de fins a 430 euros. De cara a dissabte 22 al matí, es farà el concurs de disfresses al carrer (en aquest cas no cal inscripció prèvia), amb premis de fins a 300 euros per als adults i entrades a Port Aventura per a la categoria infantil.
Però, com cada any, el més esperat serà la gran rua, que es farà dissabte 22 a la tarda i diumenge 23 al migdia. Un concurs que compta amb premis en metàl·lic molt destacats, especialment per a les carrosses. La guanyadora rebrà 2.850 euros, mentre que hi haurà 1.425 euros per a la segona classificada i 715 euros per a la tercera. A més, la millor carrossa de Lloret rebrà 1.425 euros. Pel que fa al concurs de comparses, el primer premi serà de 665 euros.
Les inscripcions encara estan obertes. Hi ha temps fins al 17 de febrer, al Puntet. Les bases es poden consultar a la pàgina web de l’Ajuntament o bé adreçant-se al departament de Cultura i Festes o a l’OIAC (Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana).
Els guanyadors de cadascuna de les categories es donaran a conèixer diumenge 23 de febrer al vespre, a l’escenari que hi haurà muntat a la plaça Germinal Ros, davant del teatre municipal. I és que allà mateix, la nit de dissabte hi haurà barraques amb diferents concerts encara per confirmar.