24.4 C
Blanes

Repte ‘NonStop’: nedar sense parar per les vies braves

Miquel SunyerNedar en un sol dia i sense parar els prop de 14 quilòmetres que reuneixen totes les vies braves que hi ha arreu de les comarques gironines. Tot un repte que arriba aquest dissabte. 20 de setembre, i que s’adreça a nedadors experimentats. Lloret de Mar evidentment forma part del recorregut. És la seu […]

Una de les vies de la Costa Brava
Una de les vies de la Costa Brava
Miquel Sunyer

Nedar en un sol dia i sense parar els prop de 14 quilòmetres que reuneixen totes les vies braves que hi ha arreu de les comarques gironines. Tot un repte que arriba aquest dissabte. 20 de setembre, i que s’adreça a nedadors experimentats.

Lloret de Mar evidentment forma part del recorregut. És la seu d’una de les vies braves, un canal de 1.200 metres entre les platges de Fenals i Santa Cristina. La prova de dissabte, anomenada NonStop, té el tret de sortida a Banyoles. També passa per Sant Feliu de Guíxols, Platja d’Aro, Llafranc, Tamariu, l’Escala, Roses i Llançà. Un dels organitzadors i participant, Miquel Sunyer, assegura que “és una prova exigent, de llarga distància”. Explica que “no pararem fins que fem totes les vies, hem de sortir de l’aigua i agafar el bus per anar a un altre lloc i així tot el dia”.

Les vies braves són una xarxa pública d’itineraris marins, que van arran de costa. Són 10 canals balissats que permeten als usuaris nedar o fer submarinisme amb seguretat a mar obert. Per a fer-ne difusió, s’han dut a terme tot tipus d’activitats arreu del litoral, com sessions de dinamització. Una d’elles -que engloba la totalitat de les vies braves- és la prova d’aquest dissabte. Està pensada per a “nedadors experts, per poder fer un tastet dels millors llocs de la Costa Brava que s’han tancat per nedar amb seguretat”.

Miquel Sunyer subratlla que la prova és un “repte físic” per als participants –“un grup de gent que neda a diferents ritmes”- i un “repte logístic” per als organitzadors, amb “una barca a cada tram i el bus que ha d’arribar el més a prop possible”.

La prova Vies Braves NonStop arriba aquest dissabte, 20 de setembre, amb sortida a Banyoles i arribada a Llançà. Lloret és la segona parada del recorregut.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.