L’Associació de Guies de Girona ha visitat aquesta setmana la casa indiana de Can Font, a Lloret. Una dotzena de guies de l’entitat han rebut una formació per poder portar els seus clients a l’edifici, que es va inaugurar al novembre passat. Ho ha explicat la directora de Patrimoni Cultural, Anna Fuentes.
Segons Anna Fuentes, els guies han trobat molt interessant Can Font, sobretot tenint en compte que és l’única casa indiana pública i visitable a tot Catalunya. Els guies van aprofitar la visita a Lloret per anar també el Museu del Mar i els jardins de Santa Clotilde. Els veïns interessats en visitar Can Font, poden fer-ho cada dissabte matí o tarda o bé diumenge al matí. La reserva s’ha de fer al Museu del Mar.
L’obertura de Can Font, sumat a la inauguració del Turó Rodó, fa preveure que s’incrementarà el nombre de visites als equipaments del MOLL (Museu Obert de Lloret). Tot i així, la xifra del 2016 ja és molt bona, segons Anna Fuentes la millor que han assolit mai: 133.192 persones, que han permès ingressar 313.823 euros.
De cara al març, es vol inaugurar una nova ruta pel centre de Lloret per parlar de les cases indianes i acabar amb la visita a Can Font.