Stefany Stanganello i Adrián Santana, destacats en el Festival Audiovisual Miquel Obiols

Els dos són alumnes de l'institut Coll i Rodés i van participar en la modalitat de vídeo: Stanganello ha obtingut el segon premi i Santana ha quedat finalista.

Stefany Stanganello i Adrián Santana
Stefany Stanganello i Adrián Santana
Stefany Stanganello i Adrián Santana, destacats en el Festival Audiovisual Miquel Obiols
00:00

Stefany Stanganello ha guanyat el segon premi del Festival Audiovisual Miquel Obiols 2022 (FAMO). Però no és l’única alumna de segon de batxillerat artístic de l’institut Coll i Rodés que ha rebut un reconeixement, perquè Adrián Santana ha estat escollit com a un dels finalistes del concurs, que ha celebrat la desena edició.

Es tracta d’un certamen d’àmbit internacional obert a totes les edats i organitzat cada any pels municipis de Roda de Ter i les Masies de Roda, en record a Miquel Obiols, rodenc i artista internacional reconegut. La temàtica del concurs sempre és el selfie-autoretrat.

En el cas de l’Stefany, ha quedat segona amb un vídeo titulat Sense nom.

«El meu vídeo tracta sobre qui soc jo, però crec que ningú té una definició exacta de qui és, sinó que es va descobrint i cada dia descobreix coses noves»

Stefany Stanganello

L’Stefany està molt contenta i agraïda pel premi obtingut.

«L’experiència va ser bastant gratificant, jo no pensava que guanyaria, però així va sortir i vaig estar molt feliç i contenta i estic molt agraïda per tot»

Stefany Stanganello

L’Adrián, per la seva banda, ha titulat el seu vídeo La discussió. «Volia que fos un vídeo divertit, no m’agraden les històries que dramatitzen i fan reflexions redundants de temes quotidians», ha explicat.

«Vaig fer una comèdia d’humor absurd on discuteixo amb tres versions estereotipades de mi mateix sobre com ha de ser el vídeo: el racional excèntric, el llest innocent i el peresós callat»

Adrián Santana
Les tres versions dAdrian Santana
Les tres versions dAdrian Santana

L’entrega de premis es va fer a finals de maig al Teatre Eliseu de Roda de Ter, on l’exalumna del Coll i Rodés Abril Marull va recollir el segon premi en la categoria de fotografia.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.