El Campionat de Catalunya de Sambo es disputa aquest diumenge a Lloret

A banda del campionat en categoria absoluta, el club Judo Nova Unió organitza el Lluitador de Ferro, adreçat a les categories inferiors.

Alejo Luna, en una lluita de Sambo al Pompeu Fabra (Judo Nova Unió)
Marc Dailos
El Campionat de Catalunya de Sambo es disputa aquest diumenge a Lloret
00:00

Aquest diumenge, Lloret de Mar acull el Campionat de Catalunya de Sambo en categoria absoluta, organitzat pel club Judo Nova Unió. S’hi esperen 33 participants, que competiran en les modalitats de lluita sambo i combat sambo.

El president de l’entitat lloretenca, Marc Dailos, explica que la diferència principal entre les lluites i els combats és que en les primeres l’objectiu és projectar el contrincant a terra, mentre que en els segons, es permet colpejar.

“En la lluita, l’objectiu és projectar l’altra persona al terra, mentre que en el combat també es permet colpejar, tot i que està molt limitat i hi ha proteccions”

Marc Dailos

Del club Judo Nova Unió, hi participarà un equip de lluita i un altre de combat, tot i que alguns lluitadors repetiran en les dues modalitats.

Un dels participants serà el mateixa Marc Dailos (Judo Nova Unió)
Un dels participants serà el mateixa Marc Dailos (Judo Nova Unió)

El Campionat de Catalunya de Sambo es disputarà aquest diumenge al matí, de nou a dotze, al pavelló Pompeu Fabra.

A continuació, de dotze a dues, l’entitat també ha preparat un campionat de promoció de lluita educativa, anomenat Lluitador de Ferro, per promocionar aquesta disciplina entre els més petits i joves.

“Si volem en un futur tenir molts practicants de Sambo a Catalunya, hem de fer activitats de promoció per als més petits”

Marc Dailos

El Lluitador de Ferro es destina a les categories des de prebenjamí fins a cadet, de sis a disset anys, amb 80 inscrits. A més a més, aquest diumenge el Judo Nova Unió també organitza el Curs tècnic de certificació de Nivell 1 de Sambo, obert a totes les categories i adreçat a aquelles persones a qui els agrada aquesta disciplina, però no tenen ganes de participar a les competicions.

La copa AFIA, que reuneix futbolistes majors de 55 anys, arriba al seu final

L'esdeveniment esportiu ha reunit un total de 800 persones i 25 delegacions provinents del Brasil, Estats Units i Alemanya.

Daniela Guillén, capitana d’Europa als FIM Intercontinental Games 2026

La lloretenca està molt orgullosa de la convocatòria i assegura que l'objectiu serà sobretot gaudir i promoure el motocròs.

Miguel Molina guanya les 6 hores de COTA del Mundial de Resistència

La prova s'ha disputat aquest cap de setmana al circuit de Las Américas, als EUA.

El Memorial Felipe Cerro dona el tret de sortida a una nova temporada del Bàsquet Lloret

El torneig reunirà aquest cap de setmana 16 equips al pavelló del Molí i servirà per començar a agafar rodatge abans de la nova temporada.