Arriba una nova edició de ‘Salat’ amb les places plenes

L'experiència fotogràfica, en què els participants han de captar imatges d'indrets de Lloret a partir de les explicacions de testimonis, es farà aquest dissabte.

Una de les fotografies de Salat
David Salcedo
Arriba una nova edició de ‘Salat’ amb les places plenes
00:00

Aquest dissabte arriba una nova edició de l’experiència fotogràfica Salat. Una iniciativa que promou MontPhoto, amb el fotògraf David Salcedo i amb Xavi Orri com a guia.

És la cinquena edició d’una activitat que sempre funciona molt bé i mostra d’això és que un cop més s’han omplert les 12 places disponibles.

David Salcedo explica que es tracta de fer una passejada per Lloret i conèixer la història d’indrets concrets per després captar aquelles històries a través de fotografies.

“Escoltem la gent de Lloret, que expliqui les seves històries, i transformar el que veiem cada dia en memòria”

David Salcedo

En aquest cas, la passejada es farà pels barris de Can Carbó i Mas Baell.

“De sobte, una paret del barri de Can Carbó un veí t’explica que és on va fer el primer petó a la seva parella i deixa de ser una paret anodina d’un barri i és la paret del primer petó”

David Salcedo

Mentre que la trobada fotogràfica es fa al matí, a la tarda és el torn de fer l’edició per escollir les imatges que millor expliquen cada història en concret.

“Són 12 persones que fotografiaran les mateixes coses que explica un testimoni i, a la tarda, hem de refrescar el que ha dit el testimoni i anar a buscar el que s’aproxima més a la vivència”

David Salcedo

L’activitat és gratuïta, però els participants han de portar la seva pròpia càmera de fotos i donar les imatges que captin per poder-les aplegar totes a la pàgina web de Salat.

Per aquest dissabte, les places estan plenes, però ja hi ha programat un altre Salat amb motiu del Dia Internacional de la Pesca, al novembre.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.