Les Jornades Europees de Patrimoni Cultural se celebren aquest cap de setmana

Es fan de divendres a diumenge i a Lloret destaca el monòleg 'L'amfitrió, segons Ismael Smith', al Cementiri Modernista.

Albert Muntané
Adrià Lamelas i Sònia Hernández
Les Jornades Europees de Patrimoni Cultural se celebren aquest cap de setmana
00:00

Aquest cap de setmana se celebren les Jornades Europees de Patrimoni Cultural, amb 500 activitats arreu de Catalunya. La presentació s’ha fet aquest dimarts al cementiri modernista de Lloret de Mar, com a Capital de la Cultura Catalana. A Lloret de Mar, l’activitat més destacada serà el monòleg teatralitzat al cementiri titulat L’amfitrió, segons Ismael Smith.

Des del Departament de Cultura de la Generalitat, s’ha posat de manifest que l’accés a la cultura és una prioritat i es treballa per garantir que tothom pugui apropar-se al patrimoni fent-lo més social i accessible. En aquest sentit, les Jornades Europees de Patrimoni, considerades la Festa Major del Patrimoni Cultural, garanteixen l’accés lliure als monuments, conjunts històrics, museus i jaciments catalans, fomenten la participació i afavoreixen l’accés al coneixement en un entorn lúdic i festiu.

El lema d’aquest any és Patrimoni Viu, tal com assenyala la directora general de Patrimoni de la Generalitat, Sònia Hernández.

“Per mi una de les claus perquè el patrimoni es conservi, es preservi i el puguem llegar a les noves generacions és que estigui viu”

Sònia Hernández

Les jornades es duran a terme de divendres a diumenge, a 215 municipis catalans, entre els quals hi ha Lloret de Mar, tal com ha confirmat l’alcalde, Adrià Lamelas.

“Obrim la nostra cultura i el nostre patrimoni a tots els veïns i veïnes i els visitants per gaudir-ne”

Adrià Lamelas

Totes les activitats de les Jornades Europees de Patrimoni Cultural són gratuïtes, així com també és gratuïta, durant els tres dies, l’entrada als monuments, conjunts històrics, museus, arxius i jaciments. 

Totes les propostes programades es poden consultar al web de les Jornades, on es troba l’agenda en línia que permet cercar les activitats per diversos criteris com el municipi i la tipologia.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.