El premi Fermí Reixach guardonarà una obra de teatre inèdita en català

La proposta, de l'associació Amics del Teatre de Lloret, vol perpetuar el llegat de l'actor que va morir el passat mes de juny.

L'actor lloretenc Fermí Reixach (Julián Martín EFE).
Paco Moreno
El premi Fermí Reixach guardonarà una obra de teatre inèdita en català
00:00

L’associació Amics del Teatre ha creat el premi Fermi Reixach, en honor el gran actor lloretenc que va morir el passat mes de juny. La finalitat és continuar el llegat de l’artista i fomentar la creació de les arts escèniques.

Avui hem conegut més detalls d’aquesta proposta, que es va anunciar en la presentació de la nova programació teatral d’aquesta tardor a Lloret de Mar. En aquesta primera edició es farà entrega d’un premi de dramatúrgia per a una obra de teatre en català que sigui inèdita, és a dir que no s’hagi representat. El guardó està dotat amb 2.000 euros, que atorgarà l’Ajuntament. Paco Moreno, de l’associació Amics del Teatre, explica que «Reixach ha estat l’actor més internacional de Lloret de Mar».

Per donar recorregut al premi, la voluntat és editar el llibre de l’obra guanyadora i que, en un futur, sigui representada per una companyia. El nou guardó s’entregarà a la Nit de la Cultura del 2025, en el marc dels premis “Vila de Lloret”. Més endavant, es farà una presentació del premi Fermí Reixach.

Una altra proposta de l’Associació Amics del Teatre és la de posar el nom de Fermí Reixach al nou amfiteatre que s’està construint als jardins de Santa Clotilde. Un espai que mira al mar, a Sa Boadella i que era un dels paratges més «estimats i especial» per a l’actor.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.