Nil Casañé i l’institut Coll i Rodés, guardonats als Premis de Recerca Jove

L'alumne ha rebut un reconeixement pel seu treball de recerca de batxillerat i el centre, per fomentar l’esperit científic i de recerca del jovent.

Nil Casañé, al centre, amb la directora del Coll i Rodés, Lluïsa Parrilla, i el tutor del treball de recerca, Joan Fluvià (Institut Coll i Rodés)
Nil Casañé i Joan Fluvià
Nil Casañé i l’institut Coll i Rodés, guardonats als Premis de Recerca Jove
00:00

L’alumne Nil Casañé i l’institut Coll i Rodés estan d’enhorabona. Han rebut guardons en els Premis de Recerca Jove, atorgats per la Generalitat el 5 d’octubre.

En el cas d’en Nil, ha estat pel treball de recerca que va fer mentre estudiava el Batxillerat Tecnològic al centre. Un treball titulat Braç robòtic controlat per intel·ligència artificial emprant Raspberry Pi i Arduino. Tal com explica ell mateix, l’aparell identifica objectes i, posteriorment, els desplaça a un indret determinat en funció de la seva classificació. Nil Casañé està molt content d’haver rebut aquest guardó.

«Per mi és tot un honor haver rebut aquest premi tan important i voldria donar les gràcies a la meva família, al meu tutor, Joan Fluvià, i al centre, ja que sense ells no hauria estat possible»

Nil Casañé

El microcontrolador Arduino Uno s’ha programat per controlar el braç robòtic, mentre que el Raspberry Pi s’ha entrenat per identificar peces en funció de la seva forma geomètrica, mitjançant una càmera. Val a dir que aquest no és el primer premi que rep per aquest treball, tutoritzat pel professor Joan Fluvià, del departament de Tecnologia.

I, com diem, l’institut Coll i Rodés també ha rebut un guardó als Premis de Recerca Jove, en aquest cas per fomentar l’esperit científic i de recerca del jovent, ja que, amb en Nil, ja són cinc alumnes els que han rebut un d’aquests prestigiosos reconeixements.

Tots els cinc premis de Recerca Jove estan relacionats amb la robòtica i la programació, tutoritzats per Joan Fluvià.

«En faig una valoració molt positiva i, a més a més, d’agraïment, perquè al centre ja fa anys que fem robòtica i que hi hagi estudiants a qui els agradi i en facin un treball de recerca és molt positiu»

Joan Fluvià

En els dos casos, tant en Nil com el centre, han rebut una dotació econòmica i un diploma de reconeixement.

La selectivitat extraordinària del mes de setembre arriba al seu final i passarà a fer-se al juliol

Quique Molina, director de l'Institut Roca Grossa, valora positivament el canvi i afirma que l'alumnat sortirà beneficiat.

L’Ajuntament inverteix 350.000 euros en millores als centres educatius de Lloret de Mar

Les actuacions s’han fet durant l’estiu i inclouen nous espais de joc, treballs de pintura, reparacions i renovació de mobiliari i equipaments.

Les famílies de l’Institut Sant Quirze denuncien la incertesa pel nou batxillerat

L’AFA reclama més informació sobre les aules mentre el regidor d’Educació assegura que el consistori fa mesos que pressiona el Departament.

La Plataforma per una Educació Digna a Lloret denuncia la retallada de l’Aula d’Acollida Intensiva per al curs vinent

PEDAL considera que és una "eina clau" per a la immersió lingüística, però que no ha funcionat bé per culpa de la “pèssima planificació” per part del Departament d’Educació.