‘Esto no es Noruega’, un curtmetratge amb els lloretencs Paco Moreno i Cristina Catalán, ha estat preseleccionat per als Premis Goya. En altres paraules, estan a un pas dels guardons en una categoria -la del millor curtmetratge de ficció- en què competeixen fins a 30 pel·lícules. Només cinc passaran la tria i seran finalistes al Goya.
En Paco Moreno, que interpreta el paper d’un venedor a la platja, reconeix que és una categoria amb “molta competència, és difícil arribar a la final, però estem en el camí i també optem a ser precandidats als Oscar”.
‘Esto no es Noruega’, dirigit per Alicia Albares i Paco Cavero, se centra en el compromís d’un fill d’enterrar el seu pare tal i com ell volia: amb un funeral víking, és a dir, incinerat al mar, tot i la desconfiança de la resta de la família. Plegats van a una platja i allà passen tot tipus d’embolics, en els quals intervenen en Paco i la Cris. En Paco fa de venedor de la platja i la Cris és la noia frisbee, amb el qual juga a la sorra.
El curt hi intervé la veterana actriu Maria Garralón, vista a ‘Verano azul’ o ‘Farmacia de guardia’.
«És un curt fresc i molt divertit, una comèdia negra en què empatitzes amb els personatges”
Paco Moreno
Rodat a Cantàbria, amb una durada de 18 minuts, ‘Esto no es Noruega’ es va estrenar fa dos anys i ha estat premiat a la millor música original en el festival internacional de cinema de Sant Andreu de la Barca. Ben aviat, el proper 26 d’octubre, es projectarà a Madrid, a l’Acadèmia del Cinema.
